Swimming and snorkeling at Discovery Cove Orlando

Discovery Cove Orlando
Read my review - 5/5 stars

, Florida,
Monday, September 17, 2012

Eindelijk:-) was het dan zover! Hier kijk ik al vanaf december 2011 naar uit. Zwemmen met dolfijnen. Toen ik bezig was met de voorbereiding van onze vakantie was dit the number one thing to do op mijn lijst. Jan was er eerst niet zo voor te porren, denk ik toch meer een girlie thing.....? Na wat aandringen van mijn kant en een leugentje om bestwil dat het erbij hoorde (sorry Hubbie:-)) Hihi is hij toch maar overstag gegaan en wat blijkt, hij vond het geweldig:-)!

En wat een ervaring was dat zeg:-) een die je niet snel vergeet. We gingen met onze trainster Jessica mee en maakte kennis met Thelma. Thelma is een vrouwtjes dolfijn van 21 jaar en zij is de leidster en ze kon karate whoehaha natuurlijk een ingestudeerd trucje maar heel grappig.

DO NOT MESS WITH THELMA, hahahahahaha

Jessica vertelde ook veel over de dolfijnen. Haar ogen, haar oren en dat haar en alle andere dolfijnen hun eigen kenmerk hebben zoals hun vin en staart. Zoiets als onze vingerafdruk uniek is, is bij dolfijnen dat hun vin en staart.
Na nog wat weetjes, foto's genomen te hebben werd Thelma geruild door Tyler, een mannetjes dolfijn ook mochten we hem aaien en met hem zwemmen, zo gaaf!!!!!! een half uur is eigenlijk veels te weinig:-)

We hebben ook gesnorkeld, nog nooit eerder gedaan maar vonden het zo leuk dus zeker voor herhaling vatbaar. We hebben twee weggooi onderwatercamera's volgeschoten en nu maar hopen dat de foto's gelukt zijn. Tijdens het snorkelen veel gezien, veel vissen in allerlei kleuren, prachtig koraal en roggen heel veel roggen van klein tot heel groot die ook als ze zin hebben naar je toekomen zodat je ze kunt aaien.

En dan de onderwaterloop Sea Venture, wat een aparte belevenis:-) je gaat met een soort van ouderwetse duikershelm ( die er overigens heel nieuwerwets Hihi uitziet) met een luchtslang eraan vast lopen over de bodem van een aquarium. Zo gaaf, zoveel vissen gezien en ja hoor daar waren ze dan ook de haaien. Gelukkig aan de andere kant van het glas, pfff...:-) ook lieten ze een klein zeesterretje op je hand liggen daarvan heeft ze foto's gemaakt. Daarna had ze een beestje op haar hand die heel zacht aanvoelde net fluweel en even later veranderde deze in een schelp zo apart:-) ook een kleine pantserkrabachtig beestje gezien en hele scholen vissen die gevoerd werden. Wij zouden je aanraden om dit een keer te doen wij vonden het een geweldige ervaring.

Ook nog vogels gevoerd, en een kleine miereneter geaaid en uitleg gehad over hem. Hij was al 11 jaar en ze worden normaal maar 15 jaar. Ze hadden er drie in het park, mama papa Moony en hun zoon die nu inmiddels 3 jaar is.

Zoals gezegd was dit een ervaring die we niet snel zullen vergeten het was een TOP DAG!!!!!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

Paula on

Mensen, wat een geweldige ervaringen allemaal! En wat zijn roggen lekker zacht vanonder hè...

marjolein on

wat zijn ze bijzonder hé die dolfijnen!!