Miami Marlins Baseball game:-)

Trip Start Sep 05, 2012
Trip End Sep 25, 2012

Candlewood Suites Miami Airport West
Read my review - 5/5 stars

, Florida,
Saturday, September 15, 2012

Vanavond zijn we naar de wedstrijd geweest tussen de Cincinnati Reds en het thuis team de Miami Marlins:-).

De Tom ingesteld en op pad naar het Marlin Stadium.
Het was maar een kwartiertje rijden vanaf ons hotel en we vertrekken om 18:15 richting het stadion. Mazzel want het is behoorlijk druk op de weg en we komen bijna in een file terecht. Snel kiezen we voor de tolweg en kunnen gelukkig een hele rij auto's achter ons laten.
We passeren het stadion en vinden dat vreemd maar luisteren toch maar naar Tom.
En dat blijkt niet zo'n goed plan want die stuurt ons een buurt als bestemming in waar je ook zo snel mogelijk weer uit wil......ieks.

We besluiten maar op ons gevoel af te gaan en rijden zo snel mogelijk weer terug richting snelweg. Maar gelukkig ziet Jan al in de verte het stadion liggen en rijden we richting onze parkeerplaats. Op de weg daar naar toe bieden bijna alle bewoners in die straat hun parkeerplaats aan voor de helft van de officiële parkeerkosten die we moesten betalen in het stadion. Ach.... parkeren in het stadion geeft toch een wat veiliger gevoel.

Inmiddels is het door alle drukte en onze toeristische route al 19:00 en horen we het Amerikaanse volkslied op de achtergrond. We willen natuurlijk nog wel een petje scoren, eten doen we later wel, dat kun je in overvloed kopen. Bijna alle landen zijn vertegenwoordigd.

Na voor ons beide een petje gescoord te hebben zoeken we onze plek op en hebben zowaar nog mooie plekken ook:-).

De wedstrijd begint en al snel staan ze met 2-0 voor, wij lees ik (Lydia) schreeuw net zo hard met de Marlin fans mee maar roep alles in het heetst van de strijd in het Nederlands hahaha.
Dit levert soms ook verbaasde blikken op Hihi best grappig. We leggen ook een aantal dingen vast op de film, leuk voor het thuisfront, hahaha dat wordt filmavondje jongens i.p.v. dia's.

Tijdens de wedstrijd wissels (innings) er zijn er maar liefst 9 gebeurd er van alles, een Marlin vis verschijnt in het fan vak naast ons. De cheerleaders doen een dans, regelmatig brengen ze fans in beeld en dan staat er dat ze moeten dansen of er worden echtparen in beeld gebracht die elkaar dan een kus moeten geven:-). Ook wordt er een wedstrijd tussen een aantal in dieren verkleedde mensen gedaan, de krab wint. T shirts worden het vak in gegooid enz enz. En het is bijzonder om te zien dat de fans bijna hun nek breken om de bal te vangen die in het publiek wordt geslagen.

De Marlins winnen uiteindelijk met 6-4 en het hele stadion gaat uit zijn dak! Kortom een geweldige belevenis om bij aanwezig te zijn geweest.

Morgen gaan we weer verder richting Kissemmee waar we blijven tot de 20e met nog heel wat leuke uitjes in het verschiet:-)

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews