Het kan altijd groter en beter/Mai Kai show

Trip Start Sep 05, 2012
Trip End Sep 25, 2012

Flag of United States  , Florida
Thursday, September 13, 2012

Vandaag begint de dag hier in Miami met regen. Dan maar vast de koffers inpakken want morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming Key West het uiterste puntje van de USA en een rit van ongeveer 5 uur.

Vandaag gaan we naar Fort Lauderdale het Venetië van Florida. We hebben een boottocht bedacht door de kanalen maar door de aanhoudende regen zit dat er dus niet in. Maar we kunnen je zeggen ook te voet is het mooi.

Er liggen hele GROTE boten of heet dat dan een schip.....en sommige zelfs nog groter dan het huis waar hij aangemeerd ligt. Dit valt ook onder de noemer in de USA kan het altijd groter haha.

Heerlijk broodje met gegrilde kip/pesto/gegrilde groente en chips, Hihi genuttigd heerlijk maar ook weer een hele kluif om weg te werken. Gezellig praatje met een Amerikaans stel die vroegen of wij al eerder in Fort Lauderdale geweest zijn. Als we uitleggen dat we op vakantie zijn vanuit Nederland zijn ze oprecht geïnteresseerd. We vertellen dat we vandaag ook in Fort Lauderdale zijn omdat we voor vanavond een reservering hebben voor de Mai Kai show. Daar waren zij gisteren naar toe geweest en het was heel leuk maar daarover later dus meer.

Tijdens onze lunch vangen wij een gesprek op van een nogal luidruchtige stel die vooral wilde laten horen dat ze een huis hadden gekocht. Op zich niets bijzonders maar toen hij begon over hoeveel camera's ze wilde 4 of 8 en of ze in elke kamer een tv wilde, een of twee garages enz...enz.... ben ik maar gestopt met luisteren. Hoezo het kan altijd groter en beter???

En dan de Mai Kai show.

Het diner begint om 18:30 uur omdat we wat te vroeg zijn gaan we nog iets drinken in de naast gelegen Tiki bar. Een vriendelijke serveerster legt uit dat het Happy Our is. Wij leggen uit dat we niet zoveel tijd hebben voor een tweede drankje zegt ze neem 'm maar wel want je mag hem meenemen naar het diner.

Als we wachten worden we door het stel voor ons aangesproken en vragen ze waar we vandaan komen. Ook hier weer een leuk gesprek mee gehad over wat zij in Nederland zouden moeten bezoeken en wat wij vooral nog van Amerika moeten zien.
Wij zeggen natuurlijk Amsterdam, de Zaanse schans en Volendam enz... want ook Nederland heeft mooie plekjes en zij zeggen Californië, LA, Las Vegas en Hawaï maar dan niet Honolulu want dat is te toeristisch Hihi

Show was leuk en eten was goed als je tenminste je mes aan de goede kant laat snijden hihi. Nu lekker slapen want morgen is het weer vroeg dag:-)