See you later Alligator:-) Ocean Drive South Beach

Chokoloskee Bay Everglades National Park
Read my review - 5/5 stars

, Florida,
Tuesday, September 11, 2012

Vanochtend richting de Everglades voor een Alligator toer. Volgens Tripadvisor komt de toer van Buffalo Tiger's airboat het beste uit de bus een toer met veel persoonlijke aandacht.
Wij kunnen je zeggen daar is niets van gelogen.

Het ligt in een gedeelte waar Indianen wonen en onze gids is een indiaan.
Zijn naam is Fabian Redwing, en is opgeleid door Buffelo Tiger zelf. De goede man leeft nog steeds en is nu inmiddels 92 jaar. Je merkt dat het inderdaad niet commercieel is ingesteld ze hebben maar twee boten. Bij de andere airboat tours die we langs dezelfde weg zien ligt dat wel anders. We krijgen het advies ons goed in te sprayen met muggen spray en dan kunnen we van start.

Op het moment van ons bezoek zijn wij de enige en krijgen daardoor een privé toer.
Fabian verteld veel over de alligators, bijvoorbeeld dat deze je niet aanvallen zolang je ze met rust laat heel wat anders dan krokodillen die zijn agressiever. Fabian maakt een klokkend geluid, dit geluid maakt een moeder alligator om haar jongen te roepen.

De vogels die we in het moeras tegen komen reageren ook op dit geluid en weten dat ze ook een stukje brood krijgen.
Al snel zien we de eerste baby alligator die is vijf maanden oud. Moeder hebben we nog niet gespot, volgens Fabian is het nog te vroeg, zeker een zware nacht gehad hihi.

Na weer wat vogels gespot te hebben komt er een middelmaatje ( lees was helemaal niet zo'n middelmaatje in mijn ogen) puber aan gezwommen. Dit mannetje is 13 jaar oud. Fabian gooit stukjes brood in zijn bek en het geluid van zijn dicht klakkende kaken zegt genoeg.....slik. Fabian legt uit dat hij alleen heel goed kan ruiken en bijvoorbeeld ook je huisdieren. Gelukkig zijn onze banjers veilig thuis:-). Hij kan alleen opzij zien en gaat dus vooral op zijn neus af.

We varen full speed ahead en na even stoppen we weer omdat mama alligator toch wel zin heeft in een hapje.

Vervolgens varen we naar een plek waar deze indianen hebben gewoond maar dit nu niet meer kan omdat het water te sterk vervuild is. Nu doet het aan als schuilplaats mocht het in ene gaan regenen, want inmiddels weten wij dat die buien ook echt hevig kunnen zijn:-( Fabian verteld iets over de hutten die daar staan als ik in ene iets achter mij hoor oeps...... One big Alligator die aan land komt voor een hapje. Ik doe maar even een stapje opzij zodat ik niet zijn lekkere hapje hoef te zijn. Fabian geeft hem brood en hij legt uit dat de alligator zijn keel dicht houdt zodat er geen water in zijn keel kan komen anders zou hij verdrinken. De alligator blijft zijn bek open houden ook al krijgt hij niets meer, als dit lang duurt gaat hij weer het het water in.

We sluiten de toer af en vandaag geef ik mijn eerste meegebrachte Delfsblauwe kussende poppetjes uit Holland aan Fabian naast een fooi als bedankje voor de geweldige toer.
We worden uitgebreid bedankt en hij zegt dat zijn vrouw dit geweldig zal vinden:-)

Als je ooit een keer naar Florida gaat en je zoekt een goed adres voor een alligator tour ga dan naar www.Buffalotigersairbaottours.com. Deze toer krijgt van ons een 10 !

Vanmiddag zijn we naar South Beach geweest. Hier zijn DE GESPIERDE MANNEN, tenminste dat vinden ze zelf goed vertegenwoordig. En ze dragen allemaal een Speedo broekje "want je weet wel wat" moet er natuurlijk ook op zijn best uit zien hahaha.

Na een wandeling op het strand op een terrasje voor een cocktail beland. Natuurlijk voor mij alcohol vrij en helaas voor Hubbie ook want die moest nog rijden Hihi. Na de rekening gevraagd te hebben SLIK....( 50 $ voor twee drankjes) kregen we er nog een mee, in een doggiedrinkcup want het was Happy Our:-) deze maar in de auto opgedronken op de terugweg.

We kijken terug op een geslaagde dag:-)

My Reviews Of The Places I've Seen

Loading Reviews