St. Augustine

Old St. Augustine Village Saint Augustine
Read my review - 5/5 stars

, Florida,
Saturday, September 8, 2012

Vandaag op weg naar St. Augustine, een ritje van een uur en drie kwartier rijden. We kiezen ook nu weer voor het vermijden van de tolwegen, zoveel leuker en zoveel meer te zien.

Ze staan hier dus langs de weg met een pijlbord Pawnshops of liqudation van meubelen aan te prijzen op de meest grappige manieren. De pijl wordt alle kanten op gedraaid en de dame van de meubelen staat een soort van aerobics dansje te doen. Vraag me af of deze manier van aanprijzen ook wel de nodige klanten oplevert......?

Ook moeten we smakelijk lachen om onze Tom Tom die zo grappig op zijn Nederlands de weg wijst. We moeten eerst richting Jaksonviele ( Jacksonville) dan richting Mie a mie ( Miami) maar de leukste is die op de terugweg Daytona Bch waarin de Bch voor beach staat.

Maar goed, St. Augustine, een plaatsje waar de tijd een beetje heeft stil gestaan. Leuke historische straatjes met oude houten huisjes en een school die nog stamt uit 1763. Heel veel oude ambachten maar gemixt met nieuw. Ook worden we weer verrast met een tropische hoe hard kan het regenen bui die na 10 minuten alweer verdwenen is:-) dan maar even winkelen en scoren een leuk souveniertje voor onze Wall of Holliday.

Stukje langs de kust richting het fort lopen we langs de Lion Bridge die net open gaat.
Verder door horen we kanon schoten en blijkt dat er een toneelstukje wordt opgevoerd met toeristen en een piratenboot. Dit kun je dus als excursie boeken heel leuk voor kids.

In de Spaanse wijk, zit een man op zijn balkon die vraagt of wij een speld willen prikken op het land waar wij vandaan komen. En gelukkig zijn we geografisch goed ingesteld en zit de pin niet in Rusland haha gezellig hè vakantieman. Hij vraagt waar we vandaan komen en als we NL zeggen zegt hij dan spreken jullie vijf talen. Ik zeg als je van alles een beetje mee telt dan klopt het wel:-)

Heerlijk een pizza slice gegeten die zo groot is dat je hem met twee handen moest vast houden. De pizza boss is een echte Italiaan die zeer luidruchtig is en met een hoop handgebaren naar een medewerker zijn ongenoegen uit die niet hard genoeg zijn best doet hahaha of zou het een toneel stukje zijn geweest......

Mocht je ooit een keer richting Florida gaan dan is dit stadje zeker een aanrader!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

Paula on

Wat een schattig stadje en uh, wat die pizza betreft geloof ik dat ze inderdaad gelijk hebben als ze zeggen dat alles daar groter is dan hier... ;)

marjolein on

Wat super om jullie zo te kunnen volgen! Ik zie jullie samen heerlijk genieten!
veel plezier en ik blijf het volgen1 liefs marjolein

lydia.terlien
lydia.terlien on

Leuk dat jullie ons volgen en wat schrijven:-) het is inderdaad een belevenis.