Partying in Pnom Penh!

Trip End Feb 20, 2009

Flag of Cambodia  ,
Wednesday, December 10, 2008

We got up at ridiculous a.m. so that we could wait at the reception for an hour to be picked up and taken to the 'Express Limousine Bus' to Pnom Penh. Surprisingly the bus was exactly as promised - breakfast, water, leg room, air-con and even cold towels! We stopped on the way in Kompong Thom for a quick bite to eat (fried spiders anyone?) before continuing our journey to the capital and actually arriving on time.

We have spent the last two days taking in the sights (and unfortunately the smells too) and generally relaxing, including a visit to the FCC in Pnom Penh (purely for architectural comparison with the one in Siem Reap and nothing to do with the happy hours).

We also managed to get tickets to a free MTV gig at the National Stadium on Friday evening which was definitely a unique experience! It's pretty hard to describe, but it mainly consisted of about 20,000 Cambodians singing along to awesome Khmer pop gems sung with an eighties soundtrack (and naturally high-pitch)...

On Sunday we are going to take a boat/bus combo in to southern Vietnam and (if all goes to plan) will be heading straight to an island to enjoy some well-earned relaxation and to bask in the never-ending sunshine :)

- - -
Keskiviikkoaamuna herasimme ennatysajoissa - meidan piti olla majapaikkamme respassa viimeistaan aamukuudelta, josta minibussin (eli penkkeja tayteen tungettu pakettiauto) oli maara noutaa meidat ja vieda oikealle linja-autoasemalle. Vahan vajaan tunnin odottelun jalkeen minibussi lopulta saapui paikalle ja vei meidat Mekong Express Limousine Bussiin, mika KERRANKIN vastasi kaikkia lupausia ja odotuksia - kasittamatonta! Bussista loytyi aivan kaikkea, ilmastointi, riittavasti jalkatilaa (ensimmaista kertaa noin 1,5 kuukauteen) ja jopa aamiainen, kylmaa vetta seka virkistavia kylmia kasvopyyhkeita. Parin tunnin matkanteon jalkeen pysahdyimme Kompong Thomiin pikku tauolle, mista loytyi kaikenlaista purtavaa pikkunalkaan - muun muassa paistettuja toukkia, hamahakkeja ja muita pikkuelavia. Meilla ei ollut onneksi nalka...

Aika Pnom Penhissa on kulunut paikallisia nahtavyyksia ja markkinoita ihmetellessa ja viela Siem Reapia hullumpaan liikenteeseen totutellessa. Perjantai-iltana menimme paikalliselle olympiastadionille MTV:n (eli Music Television) jarjestamaan ilmaiskonserttiin, mika oli todella mielenkiintoinen kokemus. Valtaosa esiintyjista tuntui koostuvan kamputsealaisista laulajista, jotka esittivat lahinna 80-luvun henkista poppia korkealta ja kovaa.

Huomenna matka jatkuu bussilla ja veneella etela-Vietnamiin ja edelleen Phu Quocin saarelle, mika on aivan Vietnamin etelakarjessa - nain siis jos vene saapuu rajalle aikataulun mukaan, mika ei ole ikina itsestaanselvaa, ja ehdimme sielta eteenpain jatkavaan bussiin.