Tyskland - Dag 2

Trip Start Aug 02, 2013
Trip End Aug 25, 2013

Flag of Germany  , Mecklenburg-West Pomerania,
Friday, August 2, 2013

Framme kl 05:30 och vi kör av färjan. Soluppgång i Rostock och fortsatt färd söderut.

Kl 8 stannade vi en stund för div behov för oss och hundar i höjd med Berlin. Vilket egentligen innebär att vi är ett helt dygn före vår planerade färdplan.

Kl 11 stannar vi till vid en Kaufland, en galleria med massor av butiker. Runar går till MediaMarkt för något med internet och Welfi gick en sväng till Lidl. jag stannade i husbilen med hundarna och hann även gå en liten runda. Runar köpte även en fralla med panerad fisk i som vi delade på det var smask. (Vi är små i maten) Welf köpte en sillamacka på tyskt vis.

Det är många vindkraftverk i landskapet omkring oss. Svärfar säger att de förstör landskapet. jag håller med men samtidigt är snurrorna så många att de ÄR landskapet!! knasigt!

Kl 15 i höjd med Regensburg ringer vi Volker (welfs bror) och säger att vi kommer lite tidigare än beräknat (typ en dag tidigare), äter och Runar vilar lite. Sedan tankar vi diesel för 12kr litern. Här visar temperaturen 38 grader ute och 33 grader inne. Riktigt varmt alltså.

Nu susar vi vidare in i Österrike.

Kl 19 så passerar vi över gränsen till Österrike. Ett tag innan dess så har vi lämnat Autobahn eftersom man i Österrike måste ha en gobox på motorvägen om man kör fordon över 3,5ton. Så sista 1,5 timmen kommer vi köra småvägar.

Det har varit en mycket lång dag men nu börjar det närma sig. Vårt internet FOGG fungerar också i Österrike. Kanon !

Det är också fortfarande lika varmt men nu känns det lite som att värmen ska ge med sig för idag. Om en timma är vi framme !