Los Angeles, Pasadena

Trip Start Unknown

Saturday, July 9, 2011

Vi ankom til Pasadena i Los Angeles om eftermidagen og gjorde stop ved et indkøbscenter. Peter og Giacomo fik købt sko og jeg fik nogle gode ting i en Motherhood-butik. I omklædningsrummet kunne man prøve tøj med en kunstig mave, hvis ens egen mave endnu ikke var vokset. Hmm...en veninde ville også kunne købe tøj til hendes gravide veninde. De amerikanere, de tænker da også på alt! Efter shoppeturen kørte vi til hotellet. Og wow! Peter var lidt i tvivl om det var det rette hotel, han kørte op til, men den var god nok. Foran hotellet blev vi mødt af en piccolo, der hankede op i vores bil og en mere der hentede al vores bagage. Det havde vi godt nok ikke prøvet før. Værelset var super lækket, med flot udsigt til haven, hvor der de næste dage blev gjort klar til et kæmpe bryllup. Gad vide hvad det ville koste at holde sådan en fest der? Men flot så det ud. Vi besluttede os for at bruge den næste dag ved poolen, så vi kunne nyde godt af den i dagstimerne med sol og så skulle turen gå til Universal Studios, når vi tjekkede ud. Efter en super lækker morgenmad med sunde ting, gik Giacomo og jeg ned for at finde os en god plads i sol og delvis skygge. Vi fik en god snak med håndklæde-mutter. Hun anviste de bedste pladser og fortalte, at hvis man ville have en plads i skyggen under gazeboerne kostede det 300 dollers for de 4 pladser der var der under. Vi var godt tilfredse med de 3 pladser vi fik i gratis skygge fra et par palmer. Efter sol, badning, læsning og en dejlig frokost ørte vi en tur til de tossede og hippiernes strand - Venice beach. Det var sjovt at se alle de aktiviteter der fandtes på stranden og ikke mindst, de mennesker der trænede og viste hvad de kunne. Giacomo fik også prøvet kræfter med mange af aktiviteterne.
Aftensmaden blev købt ind i et supermarked og nydt på værelset under en ny omgang yatzy. Giacomo har stadig føringen. Søndag morgen, juhuu, Universal Studios. På tods af at vi hver gang vi kørte i Los Angeles oplevede tæt trafik, så gik det snilt med at komme til Universal Studios og vi kom ind da de åbnede. Vi startede med en tur i et tog, som bringer gæsterne rundt i mellem studier, kolisser, huse som har huset kendte skuespillere mens de var på settet samt oplevede vi jurassic park-, King Kong-, og jordskælv-effekter under turen. Det var en sjov og spændende oplevelse. Efter turen gik vi rundt i parken og så alt hvad der skulle ses. Giacomo og Peter prøvede nogle kauseller. Som gravid måtte jeg pænt vente uden for. Hmpfff!! det var ok, jeg benyttede tiden til at se på mennesker, en hel del ret overvægtige og suveniers. Eneste minus var musikken. Den er afsindig høj fra du træder ind i parken, på busturen og hvert spisested eller karusel spiller deres egen musik, på et sådan niveau, at man skulle tro at de skulle overgå hinanden. Det var faktisk for meget. Og kom ikke og spørg mig om temaet til The Simpsons eller Jurassic Park....med al den ventetid mens Peter og Giacono kørte rundt, forsøger jeg stadig at få melodierne ud af hovedet. Giacomo vandt grisen fra Angry Birds spillet i en tombola og han fik købt sig en Homer Simpson drikkedunk og så var lykken gjort.
Efter en lang, varm og dejlig dag i Universal Studios vendte vi næserne mod San Diego.

P.s. Kan godt forstå hvis amerikanerne er stolte af deres filmby.