Salar de Uyuni

Hostal la roca

Flag of Bolivia  , Potosí,
Wednesday, May 11, 2011

Hoppa 10 mei bevonden we ons reeds in Uyuni! Na een lange busrit (van half9 tot 17u) kwamen we aan in een godvergeten plaatsje. We zochten snel een hostal en gingen op zoek naar een kantoortje om onze trip naar de zoutvlakten te boeken. De volgende dag waren we op weg naar de Salar (en een glimp van het treinkerkhof). Hier schieten woorden opnieuw te kort. Het lijkt op het eerste zicht een eindeloze sneeuwvlakte maar in werkelijkheid is het dus een enorme hoeveelheid zout.
Omdat het de vorige nacht de hele tijd geregend had (hier in dit stukje is het momenteel winter..brr), konden we niet door naar het eiland om dit te bezoeken. Toch had de regen ook z'n voordelen. Zo hadden er zich her en der op de zoutvlakten plassen gevormd waardoor de hemelblauwe lucht weerspiegelde op de vlakte. Resultaat: te veel foto’s maar wel enkele pareltjes!

Wist-je-dat?
*we tijdens onze busrit narar Uyuni konden genieten van Alapacie droomland
*we op dit moment opnieuw in La Paz zijn en straks de bus nemen naar Copacabana
*onze reis er nu echt bijna op zit
*we nog enkele natuurlijke schoonheden op ons programma hebben…