Piura

Trip End May 22, 2011

Hostel Aruba

Flag of Peru  , Piura,
Monday, March 28, 2011

Bij onze terugkomst in Piura op zoek naar een iets goedkoper hostel dan de vorige keer, het hostel ernaast.. Daarna genoten van een Chineese maaltijd (deze keer allebei). Na een te warme nacht, het koelt hier duidelijk niet af, op zoek naar ontbijt. Tijdens ons ontbijt, dat we rustig op aten op een bankje in het park, werden we aangesproken door meerdere mannen die graag met ons wilden e-mailen. Na een vals e-mailadres te geven kuierenden we wat rond en bezochten een plaatselijk marktje. Chaos alom: je kan hier een broek passen terwijl de slager in het kraampje er recht tegenover de darmen uit het varken haalt..

In de namiddag was het tijd voor onze ´afspraak´met onze nieuwe vrienden van de universiteit in Lima. Samen met hen bezochten we een naburig stadje dat gekend is voor ´artisanias´. Op de foto´s kan je zien dat ze best gek zijn.
Ze vertelden ons ook enkele leerrijke dingen: zo wisten we al dat ´el niño´om de zoveel tijd zorgt dat vele plaatsen onder water komen te staan door de aanhoudende regen. Wat we nog niet wisten is dat ´la niña´ook bestaat, zij zorgt voor de droogte. Momenteel regeert la niña, wat de hoge temperatuur verklaart.

Morgen opnieuw geruime tijd op de bus.. op naar nieuwe verhalen en nieuwe vrienden!

Wist je dat:
*je in Peru echt goedkoper kan eten en drinken dan in Ecuador
*je vaak gratis mag proeven aan de eetkraampjes
*we overal te veel foto´s maken

¡Hasta luego!

Lot & Fie

jeannick en rita on

jullie foto's zijn echt prachtig. Wij genieten mee.
Hopelijk kunnen jullie Machu Pichu (wereldwonder) bezichtigen.
Het zou zonde zijn nu jullie er toch zijn. Blijf in elk geval verder genieten.
Groetjes