Suomalaisreilaajat vankina kuumassa junassa

Trip End Aug 14, 2010

Flag of Sweden  , Stockholm,
Tuesday, July 13, 2010

Reili alkoi yllattavasti, kun ensimmainen junamme koko reissulla hajosi kymmenen minuutin jalkeen. Matka Tukholmasta Koopenhaminaan kesti 17 tuntia odotetun seitseman sijasta! Ei ollut helppoa istua junassa noin 45 asteen lampotilassa, kun ovet piti pitaa kiinni ja ikkunoita ei edes ollut mahdollista avata. Viimeksi hikoilin yhta paljon todennakoisesti lukion spinningtunnilla Onneksi jotkut viisaat ruotsalaiset hajottivat ikkunan hatavasaroilla, jotta uutta happea saatiin virtaamaan junaan sisaan. Lopulta paasimme kuitenkin liikkeelle ja ensimmainen 15km junamatkasta kesti vain 7 tuntia!
    Tuskaamme kompensoi kuitenkin ilmaiset safkat ja juomat junan ravintolavaunusta seka big macit, jotka odottivat meita seuraavassa junassa. Eika siina viela kaikki, silla tama seuraava junakin viela hajosi tunnin jalkeen lahdosta. Kolmas juna johon jouduimme vaihtamaan vei meidat Goteborgiin asti, josta jatkoimme bussilla Koopenhaminaan.
    Vaivaiset kymmenen tuntia suunniteltua myohemmin (klo 7.30) saavuimme varaamaamme hostelliin Koopenhaminaan jaatavan vasyneina. Ainoa hyoty kyseisella junamatkalla oli rahat, jotka saimme Ilta-Sanomilta ja Aamulehdelta kuvista hajonneesta junasta. Taman junamatkan jalkeen kunnioitus Valtion Rautateita kohtaan kasvoi yllattavasti eika puolen tunnin myohastelyt tunnu juuri missaan!

J

Antti on

Lehtijutun linkki on
Lisäksi 17.7. hesarin "Sanottua" palstalla on vauvat ja hauvat siteeraus.