A Mississippi mentén

Flag of United States  , Mississippi
Saturday, July 27, 2013

Baton Rouge- Natchez- Greenville

Egész nap a Mississippit kerülgetve haladunk észak felé. Az ebéd helyszínéül Natchez-ben egy poros út menti helyi kifőzdét választunk. A nejlon terítős ragadós asztalnál kiváló tengeris tálat eszünk a helyiekkel. A tál annyira jó, hogy még Matyi is elismerően falatozik. A helyi adagot jól jellemzi, hogy egyszemélyes tálat eszünk ketten, és vacsorára esszük a maradékot.

Natchez hangulatos kisváros, a folyó mellett egy dombon fekszik. A híd lábánál egy régi lapátkerekes gőzhajó áll, ma kaszino- ként üzemel.

Végigautózva a Mississippi alsó szakaszát, a fantáziánkban vadregényes Tom Sawyer-i táj helyett meglepetésünkre a kellemes otthoni tavaszi alföldi táj köszön vissza. Szerencsére sok turistával nem is találkozunk ezen a környéken.

Estefelé a kieső state parkos kempinget keresve (Leroy Percy) nagyon szegény fekete területeken haladunk keresztül. Itt kevésbé megy gördülékenyen a kommunikáció, mi nem értjük őket, ők nem értenek minket.

A kemping idilli, nagy nyugalomban mindössze egy másik családdal töltjük az éjszakát. Sajnos éjszaka rájövünk, hogy van olyan kis bogár, ami még a szuper trükkös szúnyoghálónkon is átfér, ráadásul még csíp is.