Hi from Madikeri!

Trip End Mar 06, 2012

Flag of India  , Karnataka,
Wednesday, November 30, 2011

Hey all!

Een internetcafe gevonden! Verbazingwekkend, want ik zit in een guesthouse op het topje van een berg in de Indiase jungle.
Afgelopen zaterdag ben ik (met een compleet uitzwaai comite) vertrokken vanaf Schiphol.

Via Dubai kwam ik de volgende ochtend aan in Bangalore, waar een echt Indiaas mannetje klaarstond met een bordje met mijn naam erop (vond ik erg cool natuurlijk). Er zou nog een ander meisje aankomen, Wiep, en daar moesten we nog even op wachten. Gareesh (ons Indiase mannetje) bracht ons naar het guesthouse in Bangalore. Hiervandaan kwam hij ons de volgende ochtend oppikken met een riskja om ons op de bus te zetten naar Madikeri. Ons eerste riskja ritje was top!! Stel je voor: een open autootje met drie wielen (bij Mr. Been viel de auto met 3 wielen altijd om....) aan de linkerzijde van de weg en crossen maar! Na een busrit van 7 uurtjes kwamen we in de stromende regen aan in Madikeri, waar het vrijwilligershuis van Travel Active staat.

Bij binnenkomst in het huis hoorden we gelijk een hoop gegiechel en stonden er opeens drie Nederlandse meisjes voor onze neus in sari's - Indiase jurken. Het bleek dat ze die net gekocht hadden en een passessie aan het houden waren, geweldig!

De slaapkamers in het huis zijn net zoals vroeger op kamp (we voelen ons weer 14 en gedragen ons ook zo) en de stapelbedden ontbreken dan ook niet. Hoewel mijn stapelbed een verhaal apart is, die heeft namelijk geen trapje. Een avontuur om daar 's avonds in te klimmen (en vooral als je 's nachts naar het toilet moet, wat ik normaal nooit heb maar nu natuurlijk wel). En dan nog even over de badkamer (you never gonna believe this) we hebben GEEN douche, maar moeten ons wassen met een emmer gevuld met water. Er zit nog een klein emmertje in waarmee je het water over je heen moet gooien. Toen ik het zag dacht ik natuurlijk (voorspelbaar voor iedereen die mij kent) HOE ga ik dit doen? Inmiddels is het gelukt, hoewel ik het haren wassen nog even achterwege heb gelaten.... Ik kreeg nog een waarschuwing van een van de meiden voor het slapengaan: "Kijk altijd goed naar de grond voordat je de badkamer in stapt, want anders trap je op een naaktslak, die zitten hier vaak". Nice.

In het huis is het echt super gezellig met z'n allen. We zitten hier met twee Belgische meisjes, een Franse jongen en 5 Nederlandse meisjes. Bij het ontbijt bakken we samen eitjes en is er zelfs muesli met yoghurt! Twee keer per dag eten we warm, dan komt Aicha voor ons koken, en 's avonds drinken we tot diep in de nacht thee met (te veel) chocolade. De sari-meisjes op mijn kamer doen een vrijwilligersproject waarbij ze een meisjesweeshuis aan het opknappen zijn. Die avond waren ze uitgenodigd door de lokale Rotary Club omdat ze werden bedankt voor al het werk dat ze gedaan hebben voor het weeshuis. Of ze wat over zichzelf konden vertellen en misschien ook nog een liedje konden zingen? Hulptroepen werden ingeschakeld, waardoor we uiteindelijk met de hele groep op het podium van de Rotary Club beland zijn om uit volle borst 'Het is een nacht', het Wilhelmus en (geloof het of niet) 'sinterklaas kapoentje' hebben gezongen. Geen hond die er wat van verstond dus het maakte allemaal niet uit. En wij lagen natuurlijk in een deuk!

Deze week doe ik samen met Wiep en Valery een introductieweek. Dat houdt in dat je wat activiteiten gaat doen om India wat beter te leren kennen. Gister zijn we even het stadje in geweest, een simkaart gekocht en (in de stromende regen) naar the viewpoint gelopen, wat een uitzicht!

Vanochtend begon de dag al om 06.00 voor een yogaclass op een lege maag. Na allerlei onmogelijke stretchposes zijn we teruggegaan naar het huis om zowat in slaap te vallen bij een languageworkshop (ik spreek nog steeds geen woord Indiaas). Daarna hebben we een kookles gehad van Aicha waarbij we chapatti's (soort wraps) en eggmasala (een type curry) hebben gemaakt. Het smaakte delicious!

Lieve allemaal, dit was het even voor nu. Ik hoop jullie snel weer een nieuwe update te kunnen geven van mijn badkamerkunsten en riksja avonturen!
XXX

Lian on

Awesome dude!

Lise on

Leuk Lin! Geniet! xx

Annelie on

HOE ga ik dit doen?! Geweldig. Veel plezier Lindia!

Ary on

Hoi Linda, veel plezier en geniet ervan.

Sandra on

Het gezicht dat je moet hebben getrokken bij de aanblik van slechts een douche-emmertje, kan ik gewoon uittekenen!! Lang leve de eenvoud van India.

In Memoriam:
Bobje Pollewopje is niet meer. Ze zag er heel gewoontjes uit, maar ze was een bijzonder konijn met karakter en een eigen willetje en een lief knuffelbeest. We zullen haar missen!

Soof on

Hi Lin, Super leuk verhaaltje! Haha ja dat wassen met een emmertje, ik zie het al helemaal voor me ;). Nog net iets erger dan camping-life? :P

Ahw en Bobje is niet meer :( dat is niet leuk! Bobje was lief. hmm we zoeken wel een leuk nieuw diertje voor je uit als we terug zijn. (Ps mag ik het huidje nog steeds wel hebben :P) Hoop dat je niet al te verdrietig bent.

Tot over 2,5 maand lin! Veel avontuur plezier
Dikke kus Soof

Wendy on

Lieve Linnepin!!

Wat een avonturen! Nu al!! En je ziet dat Siep en ik over je waken... waarom ontmoet je anders iemand die Wiep heet??

Héél veel plezier, geniet ervan!

Dikke knuffel Wen

Ps: Volgens mij las ik net iets vervelends over je bunny; gecondoleerd liefje!

Liset on

Lin ik vind je verhalen echt super om te lezen! Volgens mij heb je het hartstikke naar je zin, het klinkt allemaal heel leuk in ieder geval. Ik hoop dat je ondertussen al een manier hebt gevonden om je haren te wassen haha ;) En om 06:00 's ochtends yoga, pfoee bikkel hoor. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! xxx

PAPA on

Ik vind het heel erg leuk dat je goed naar je zin hebt. Wat jammer zeg voor Bobje, gecondoleerd. Als wij samen zijn in Amsterdam ga ik een ander lief knuffelbeest voor je kopen.
Veel plezier verder. Zorg goed voor jezelf en vooral je haar.
Kus, big hug en de groeten uit Cairo, Papa

Jos & Petra on

Wij houden ons aanbevolen voor meer van dit soort prettige soap verhalen. Leest prima!! Grappig dat iedereen valt over het haren wassen!! Jammer van Bobje. Tot je volgende verslag, we kijken ernaar uit.

gr., Jos en Petra

meldrid on

leuk om te lezen lins! en tof dat je deze reis doet zeg. veel plezier!

Annick on

Leuk verhaal Linda! Klinkt heel bijzonder! Dat uitzicht is echt heel mooi! En om 6 u Yoga, oh wat vroeg!! Veel plezier en geniet ervan!

Yolande on

Hoop dat het inmiddels wat beter gaat met de spierpijn. Leuke en herkenbare ervaringen. Volgens mij kom je bijna tijd te kort! xxx