Horseshoe bend

Trip Start Sep 01, 2011

Flag of United States  , Arizona
Wednesday, October 5, 2011

One more day in Page and the weather was a bit crappy so we gave up on our first plan of a boat trip on Lake Powell, and headed instead to Horseshoe bend. It's a massive 360 degree butte of rock, with the river going around it, and with the mix of colours - red rock, dark blue river, green trees - it's really gorgeous. I had a bit too much of vertigo to venture far enough over the edge but still manage to get some decent shots, and spent some time climbing around while mum was engrossed in her painting :-)
When we had enough, we drove back and stopped by the lake, which wasn't actually that nice so we didn't miss much...
After a huge steak dinner (in a chinese restaurant!), we were off to bed, already excited in advance about our next stop: Monument Valley!

Un journée de plus a Page et le temps était un peu merdique donc on a laissé tomber notre idée d'une croisiere en bateau sur le lac Powell, et à la place on a choisi d'aller à Horseshoe Bend. C'est une énorme butte rocheuse à 360 ​​degrés, avec la rivière qui tourne tout autour, et avec le mélange de couleurs - rouge de la roche, bleu foncé de la rivière, vert des arbres - c'est vraiment magnifique. J'avais un peu trop le vertige pour m'approcher vraiment tout au bord, mais j'ai quand meme réussi à faire quelques photos décentes, et ensuite j'ai passé le temps à grimper sur les collines autour pendant que ma moman était plongée dans son aquarelle :-)
Quand on en a eu marre, on est parties jusqu'au bord du lac Powell, qui n'était en fait pas si génial que ca, donc on n'a pas loupé grand chose...
Après un énorme steak (dans un restaurant chinois!), on est parties se coucher, déjà excitées d'avance par notre étape suivante: Monument Valley!