San Diego - Part 3

Trip Start Sep 01, 2011

Ced and Cec

Sunday, September 25, 2011

Sunday: today we have tickets to see a match of american football, and the Chargers from San Diego are playing, so the atmosphere should be pretty electric! We're going to meet Ced's friend from the lab and follow the real american tradition of trail-gating. Basically, people arrive at the stadium very early and spend the day on the parking lot, with beers, food, BBQs, chairs, music, drinking games etc... Some people even go really extreme and bring their flat screen TVs with satellite dish to watch the game from the parking lot!
So we had a few beers and hot dogs then entered the huge stadium. Everyone was wearing the Chargers shirt and going crazy :-) The game itself is pretty easy to understand, but it's only about half playing and the other half is filled with adverts, pom-pom girls demos etc... I'm not a big sports fan but it was cool to do this really typical american thing :-)
We spent the rest of the day going around La Jolla, watching wild pelicans and huge sea lions lying around on rocks in the sunset: amazing! :-)
The next day, we started early and hit the road to Joshua Tree National Park! We stopped at Pioneer town on the way: a ghost town like in the Western movies :-) Once inside the park we made several short walks under the scorching sun, among the cholla cactus and of course the thousands of Joshua trees everywhere. That's proper desert for you, dry, hot, dusty, with cactus all over :-)
Then we looked for our camping site and set up the tents in a nice little spot, hidden from the wind, with a bit of shade, and a place for a nice BBQ and fire :-) We climbed up up up there to watch the beautiful pink and purple sunset, feeling on top of the world.
Then it was time to light the fire and start cooking the ginormous piece of bbq ribs. This, with a few fresh beers, mmmh perfect dinner! :-) We spent the rest of the night around the fire, watching the stars, talking about life and metaphysical questions like the infinity of space... and making silly light pictures like 3 stupid kids as well, cos come on, you wouldn't wanna over-exercise your brain, would you! :-D
Lights off for a good night sleep under the tent in the silence of the desert... The next day, after a big breakfast, we had another walk around several trails in the desert, discovering arches, and ancient petroglyphs, and even flowers! :-)
After two days in the wild hot californian desert, we drove back to San Diego, stopping for a lovely cooling ice-cream on the way, and made it just in time to watch the sunset on the beach and have a nice dinner.

Dimanche: aujourd'hui on a des billets pour aller voir un match de football américain, et les Chargers de San Diego jouent, donc l'ambiance promet d'être électrique! On retrouve des potes de Ced de son labo et on suit la vraie tradition américaine de "trail-gating". En gros, les gens arrivent au stade hyper tôt et passent la journée sur le parking, avec des bières, de la bouffe, des barbecues, des chaises, musique, jeux de picole etc... Y'en a certains qui vont même vraiment a l'extrême et apportent leur écran plat géant avec antenne satellite pour regarder le match depuis le parking!
On a donc descendu quelques bières et hot-dogs, puis on est entrés dans l'immense stade. Tout le monde portait le maillot des Chargers et était a fond :-) Le jeu lui-même est assez facile à comprendre, mais bon en gros, la moitié c'est le match, et le reste c'est des pubs et démos de pom-pom girls etc .. Je suis pas une méga fan de sport, mais c'était cool de faire un truc vraiment typiquement américain :-)
On a passé le reste de la journée près de La Jolla, a regarder les pélicans et les énormes otaries sauvages qui se prélassent sur les rochers au coucher de soleil: incroyable! :-)
Le lendemain, on a démmaré tôt et pris la route pour Joshua Tree National Park! On s'est arretés à Pioneer Town en route: une ville fantôme comme dans les westerns :-) Une fois dans le parc, on a fait plusieurs petites balades sous le soleil brûlant, parmi les cholla cactus et bien sûr les milliers de Joshua trees de partout. C'est le vrai désert comme on l'entend, sec, chaud, poussiéreux, avec des cactus partout :-)
Ensuite on a cherché notre camping et monté les tentes dans un petit coin sympa, a l'abri du vent, avec un peu d'ombre, et un spot pour faire un beau barbecue et un feu :-) On est illico grimpés tout là-haut là-haut pour regarder le magnifique coucher de soleil rose et violet, on avait l'impression d'etre au sommet du monde.
Apres, le moment était venu d'allumer le feu et de commencer à faire cuire notre gigantesque morceau de côtes de porc au barbecue. Ca, avec quelques bières bien fraîches, mmmh dîner parfait! :-) On a passé le reste de la nuit autour du feu, à regarder les étoiles, parler de la vie et de questions métaphysiques comme l'infinité de l'univers... et à faire des photos débiles avec de la lumiere, comme 3 gamins passke bon quand meme, faut pas trop s'épuiser le cerveau non plus! :-D
On a éteint les lumieres pour une bonne nuit de sommeil sous la tente dans le silence du désert... Le lendemain, après un bon pti déj, on a de nouveau fait plusieurs balades, découvert des arches, des pétroglyphes, et même des fleurs! :-)
Après deux jours dans le désert californien bouillant, on est finalement retournés à San Diego, en s'arrêtant en chemin pour se refroidir un peu avec une bonne glace, et on est arrivés juste à temps pour regarder le coucher du soleil sur la plage et avoir un bon dîner.