Prince Edward Island - Part 3

Trip Start Sep 01, 2011

Flag of Canada  , Prince Edward Island,
Friday, September 16, 2011

We set out with the car to drive all around the east coast of the island, following the "scenic drive", stopping here and there for a walk, for pictures, for lunch etc... Our first stop was Greenwich beach, part of the National Park, with a long wooden bridge over marshes and dunes, leading to a beautiful but very windy beach! we then reached East Point (as you may have guessed, the most eastern point of the island), with its nice lighthouse with a slight air of britanny... And we even saw seals frolicking in the sea from the coast! We had a nice burger in a little port town, then later stopped at Souris, where the ferries depart for the beautiful Madeleine islands, and we had a quick tea-cake-and-postcards break in a cafe.
We stopped at a beautiful beach listening to the "singing sands", apparently due to the high level of silicate in the sand, it makes this weird low-tone vibrating sound when you scrape your foot on it. And then we slowly made our way back home, chasing after the sunset, stopping here and there for pictures... The evening was pretty chilled, with housemate Steve and his friends, watching Pulp Fiction (you can just never get bored of this movie, can you? :-)).
The next day was our last day on PEI, so we used it to have a proper walk around Charlottetown, all the cute shops, the seafront, a peek into the seafood festival, a bit of souvenir shopping, and it was already time to hop on the taxi to the airport, for our plane back to Toronto. Only in PEI can you see passengers boarding a plane with a live lobster as hand luggage though! :-D
We arrived in Toronto late at night and knackered, and made it just in time to our new couchsurfing hosts' house, Sean and Emily, for a quick chat before going to bed.

On est parties en voiture pour faire tout le tour de la côte est de l'île, en suivant la route panoramique, s'arrêtant ici et là pour une ballade, prendre des photos, manger un bout, etc... Notre premier arrêt a ete Greenwich plage, qui fait partie du parc national, avec un immense pont de bois au-dessus des marais et des dunes, menant à une plage magnifique mais ou ca soufflait fort! On a ensuite atteint East Point (comme son nom l'indique, le point le plus a l'est de l'île), avec son beau phare avec un petit air de Bretagne ... Et on a même vu des phoques se prelasser dans l'eau depuis la côte! On s'est fait un bon burger dans un petit village portuaire, puis on s'est arrêtées à Souris, d'où les ferrys partent pour les magnifiques Iles de la Madeleine, et on s'est fait une pause thé-gâteau-cartes-postales dans un pti café.
Plus loin, on s'est arrêtées sur une belle plage pour écouter le «sable chantant», apparemment du au niveau élevé de silice dans le sable, il fait un son étrange, grave et vibrant quand on passe le pied dessus. Et puis on a doucement pris le chemin du retour, à pourchasser le soleil couchant, s'arrêtant ici et là pour des photos... La soirée a ete relax, avec Steve le coloc et ses potes, a regarder Pulp Fiction (on peut juste jamais se lasser de revoir ce film, si? :-)).
Le lendemain était notre dernière jour sur l'Ile du Prince Edouard, donc on en a profite pour faire un vrai tour de Charlottetown, tous les magasins mignons, le bord de mer, un coup d'oeil au festival de fruits de mer, un peu de shopping de souvenirs, et voila, c'était déjà l'heure de sauter dans le taxi pour l'aéroport, pour notre avion de retour à Toronto. Mais quand meme, il n'y a que sur cette ile qu'on peut voir des passagers embarquer un avion avec un homard vivant comme bagage à main! :-D
On est arrivées à Toronto assez tard et crevées, et on a trouve la maison de nos hotes de couchsurfing suivants, Sean et Emily, juste à temps pour papoter un peu avant d'aller au lit.