Relaxing day

Trip Start Apr 23, 2011
Trip End May 19, 2011

Flag of Canada  , Ontario,
Tuesday, April 26, 2011

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen. Zelfs Anna werd pas na 9-en wakker. De hele ochtend hebben we rustig aangedaan. Anna in bad gedaan, rustig ontbeten, met de al gemaakte foto's geklooid. En toen vonden we het toch wel tijd om richting Toronto te gaan. Op aanraden van Christina wilden we eigenlijk wel naar het Royal Ontario Museum, en ook Eelco en Daphne hadden hier wel oren naar. Dit was wel een aardig eindje lopen vanaf het station, maar op zich zou het wel moeten lukken. Nadat we aangekomen waren downtown zochten we eerst een Starbucks op om koffie/hete choco te drinken. Daarna vervolgden we onze tocht. We kwamen uit bij het parlementsgebouw van Ontario, waar 3 mensen aan het demonstreren waren om de Koerdische leider Ocalan en andere politieke gevangen vrij te laten. Tja, erg geloofwaardig komt het niet over met z’n 3-en. Het weer werkte ook niet mee, want het miezerde. Vervolgens kwamen we uit bij de universiteit. Een schitterend gebouw. En toen keken we op ons horloge. Het museum zat er toch niet in vandaag, het was eigenlijk wel tijd om wat verlaat te lunchen en dan de trein terug te pakken, aangezien de mannen naar het vrijgezellenfeest van Wouter moesten.

Via Queens Park, met ontelbare eekhoorns, liepen we weer terug richting station en op zoek naar een lunchadres. Omdat het allemaal even snel moest, werd het de McDonalds. Voor de allereerste keer heeft Anna er gegeten en ze vond het heerlijk. Hoewel het eten er verser is dan bij de Mac in Nederland, duurt het wel allemaal heel lang. En dan mag je, volgens het bordje, er ook niet langer dan 20 minuten blijven zitten. Ik denk dat we er toch wel langer hebben gezeten.

Tijdens het laatste stukje richting station wilden we eigenlijk nog even kijken voor een waslijn. Sears heeft alles, dachten we, want dit hadden ze niet. Daar kwamen we pas op de 4e verdieping achter, nadat we eerst daarheen gestuurd waren. Maar bij de Canadian Tire hebben ze dat wel. Gelukkig kwamen we daar ook nog langs op weg naar het station, dus we hebben het nu in ons bezit. De bedoeling is om het morgen te gebruiken, al moeten we even kijken waar we het aan bevestigen.

Eenmaal weer bij het appartement aangekomen moesten de mannen bijna gelijk weer door. Anna en ik gingen samen boodschappen doen, want we gingen een avondje zelf koken. Omdat Henriet ziek is, aten we maar met z’n 3-en. Gelukkig voelde ze zich wel goed genoeg om er gezellig bij te zitten, want het was wel een beetje zielig. We hebben heerlijke pasta gegeten, met saus.

Een vrij relaxed dagje, maar we hebben ons goed vermaakt.