Jezero Titicaca

Trip End Aug 14, 2007

Flag of Peru  ,
Wednesday, July 25, 2007

Zjutraj sva se z avtobusom odpeljala iz Cusca in po dobrih sestih urah sva zagledala cudovito modro jezero in mestece ob njem. Temperature tukaj so ekstremne in so podnevi med 4 in 10 stopinj celzija, ponoci pa se zivo srebro spusti pod niclo. Jezero Titicaca meri v dolzino 170 km, v sirino pa 65 km in je najvisje lezece plovno jezero na svetu. Polovico jezera si Peru deli z sosedo Bolivijo...
Nastanila sva se v hotelu in se sprehodila po pristaniskem mestu po imenu Puno. Puno je eno izmed najbolj revnih mest v Peruju...16% prebivalcev ima stranisce, 47% pitno vodo , 51% elektriko. Sprehod po mestu je bil manj prijeten le zaradi nizkih temperatur in kaj hitro sva se vrnila v hostel in se pogrela pri kaloriferju.
Naslednji dan sva prezivela na jezeru Titicaca. V pristaniscu sva se vkrcala na ladjici, ki naju je odpeljala najprej na plavajoce otocke Uros. Res je poseben obcutek, ko stopis na tak otok, prekrit s trsticjem. Domacin, nam je razlozil, kako so taksen otocek naredili in kako skrbijo, da ne potone...Peljala sem se tudi z njigovo, s trsticja narejeno ladjico, Matej pa je medtem trpel, saj je imel zelodcne tezave. Vsa stvar je postalaja vedno bolj resna in na koncu je oblezal na ladji, kjer smo ga zdravili s tabletami in kokinimi caji.
Sledila je dve in pol urna voznja do otoka Taquile, ki pa je pravi otok. Med voznjo sem brez moci opazovala izredno slabo pocutje Mateja in poslusala zanimivo razlago in pojasnila nasega vodica o jezeru. Izvor imena Titicaca sega vec kot 400 let pr.n.st. in v kecua jeziku pomeni...titi = puma in kaka = kamen ali siva barva. Na zemljevidih in satelitskig posnetkih nam pokazal obliko jezera, ki spominja na pumo, ki lovi zajca (hmm...le zemljevid je potrebno obrniti na glavo). Siva barva je lahko razlaga za barvo neba in s tem tudi jezera v zimskem letnem casu....kamen pa je glavna sestavina otockov na jezeru. Recimo... malo so skombinirali. Zvedela sem tudi, da je je na Titikaki 39 otokov, od tega le 9 naseljenih. Jezero polni 7 velikih reh in ce stejemo manjse reke in izvire...30 pritokov. Le ena reka odteka iz jezera....sicer pa je izhlapevanje zelo veliko. V jezeru je nekoc zivelo 30 vrst rib, danes le 7 in se te so na listi izumrtja. Ljudje na otokih dozivijo visoke starosti (nad 80 let), saj se prehranjujejo predvsem z ribami, ki vsebujejo veliko antioksidantov in trsticjem. Edini njihov problem je revma...si lahko predstavljam zakaj.
V jezeru Titikaka zivi se ena posebna zival. To je najvecja dvozivka na svetu. Zaba meri 50 cm v dolzino in tehta kar 3,5 kg. Vidla je nisem, saj so zelo plasne in so skrite.
Ladja se je zasidrala na otoku Taquile in Matej se je pocuti za odtenek bolje. Odlocil se je, da se z mano povzpne na vrh otoka. Sprehodila sva se skozi glavni trg, kjer se je odvijal festival ( sreca....imajo le tri na leto). Trg je bil prekrit s plesalci in glasbeniki v pisanih oblacilih. Obcudovala sva njihovo praznovanje in kasneje nadaljevala pot do hise nekega otocana, kjer je nasa skupina imela kosilo. Pojedla sva postrv in kraljevo ribo, sveze ulovljeno iz jezera in poslusala glasben duo dveh domacinov. Prijetno dozivetje. Po krajsem sprehodu sva se spustila na drugi strani otoka k jezeru in ladjica naju je odpeljala nazaj v pristanisce Puna.
Matej si se ni cisto opomogel, vendar sva v Punu zavila v eno izmed restavracij, kjer sva pojedla toplo juho...