Safari po Ngorongoro kraterju

Public Campside Simba

Flag of Tanzania  ,
Monday, July 5, 2010

Zjutraj smo se ponovno natovorili in nadaljevali pot do konzervata Ngorongoro.

Zaščiteno območje Ngorongoro obsega površino 8.300 kvadratnih kilometrov in vključuje

• višavje, kjer se nahaja sedem vulkanov (največji je Ngoro Ngoro, edini delujoči pa Oldoinyo-Lengai, masajska sveta gora),
  • soteska Olduvai; približno 50 kilometrov dolg in 90 metrov globok kanjon, kjer so paleontologi (najbolj znana sta oče in sin Leakey) našli številne ostanke homidov, starih od 4 do 1,8 milijonov let, jezera Ndutu, Masek in Natron.

Ngorongoro je v osnovi vulkanski krater oziroma bolje rečeno kaldera, ki je nastala pred več kot dvema milijonoma let, ko se je vulkanski vrh sesedel pod lastno težo. S površino prek 160 km2 in globino 600 metrov velja za enega največjih kraterjev na svetu, zato ga mnogi smatrajo za osmo čudo sveta. Izjemna pokrajina daje zatočišče tisočim divjim živalim, med njimi slonom, bivolom, nosorogom, ki jih skoraj nikjer drugje ni moč opazovati s takšne bližine kot ravno v Ngoro Ngoru.

Krater Ngorongoro je le en del velikega obmocja,kjer je visokogorje polno vulkansko nastaih kraterjev in savanskih ravnic z obmocji grmicevja in nekaj dreves. Na poti sem skozi okno avtomobila videla kar nekaj masajskih vasic in otrok,ki so v blizini pasli koze in krave. V kempu Simba,ki je v shvahiliju ime za leva smo ponovno odlozili Huseina s sotori in ostalo prtljago. Zaradi nadmorske visine 2200m je ob robu kraterja,kjer je bil kamp,bilo kar mrzlo. Na safari smo se spustili na dno kraterja,kjer je na 1700m veliko topleje. Na prostranih ravnicah so se pasle velike crede gnujev in zeber, naleteli smo tudi na dva mlajsa leva,ki sta se hodila hladit v senco avtomobila. V travi ob potocku sta se pretegovali dve levinji in se veliko drugih zivali nam je pritegnilo pogled. V kraterju naj bi zivelo okoli 20 crnih nosorogov,ki veljajo za zelo ogrozeno vrsto. Zaradi rogov so jih v preteklosti mnozicno pobijali. Na zalost nam noben ni prekrizal poti...sva pa videla ostale izmed t.i. 5 velikih. To so bivol,lev,slon in leopard. Slednjega sva videla v parku Senergeti. Noc je bila mrzla,zato sem v spalki bila oblecena v vec slojih,kljub temu je bilo hladno. Zobe sva si umivala kar pri sotoru,s svetilko, meter vstran pa sta se pasli dve zebri,saj park ni ograjen in zivali prosto hodijo naokoli. V kempu je bilo veliko sotorov,kaksnih 20 ali 30. Kemp je imel tudi odprto kuhinjo,kjer so pripravljali hrano in jedilnico,kjer je vsaka skupina imela svojo mizo. Tusi po afriskih standardih z mrzlo vodo. So pa vsaj bili.