I could live here!- Podría vivir aquí!

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Sep 20, 2013

Flag of Uruguay  , Montevideo,
Monday, January 7, 2013

Más abajo en español

Finished our holidays, we all went to Montevideo together. Summer in South America is in December and January, so the town was empty. Everyone was at the coast. I just stayed one night, but it was enough to get to know the city.

A modern metropolis on the coast of Rio de la Plata, with a pretty 22 kilometers long avenue by the beaches, an historic center with colonial buildings, and modern business areas.

Several studies cataloged Montevideo as the city with the highest quality of life in Latin America.

I never thought about Montevideo when I was planning South America. And now, it's the only city I would consider to live in South America so far! It's got most of the aspects I like on a city to live in...

Not too big, but big enough to have everything you could need. Hot in summer, some cold in winter (no snow though...). Good public transport. Easy access to the sea as well as to the country. Walking zones. Good economy. It's flat, so good to walk and bike....bad points are mosquitoes, and security...but I won't cross it out!

I stayed with Rosana, one of the uruguayan girls, and we went for a walk on the avenue, and then out for a drink with everyone I had been with in La Paloma.

The day after I went to the historic center, and then Gustavo picked me up to show me the rest of the city by car.

For the second time in my travels, someone went to say good bye to me to the bus station, and again, it was Manuela! Thank you!! :)

I would have loved to stay longer, but I would have missed Hernan, a friend from Buenos Aires I met in October in Brazil (Itacaré), as he was going on holidays a few days after I arrived.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ESPAÑOL

Terminadas nuestras vacaciones, fuimos las tros a montevideo juntas. El verano en sudamérica es en diciembre y enero, asi que la cuidad estaba vacía. Todo el mundo está en la costa. Yo solo me quedé una noche, pero fue suficiente para conocer la cuidad.

Una moderna metrópolis en la costa del Río de la Plata, con una bonita rambla de 22 kilómetros al borde de las playas, un centro histórico con edificios coloniales, y modernas áreas de negocios.

Diversos estudios catalogan a Montevideo como la ciudad con mayor calidad de vida de Latinoamérica.

Yo nunca pensé en Montevideo cuando planeé viajar, pero resulta ser que hasta ahora es la única cuidad en la que consideraría vivir en Sudamérica! Tiene casi todo lo que consideraría para vivir en una cuidad...

Ni demasiado grande ni demasiado pequeña. Clima calor en verano frio en invierno (aunque no nieva..). Buen transporte público. Fácil acceso tanto al mar como al campo. Zonas peatonales. Buena economía y trabajo. Suelo llano para caminar y montar en bici. Puntos negativos son los mosquitos y la inseguridad...que aunque mucho menos que en otras cuidades, la hay.

Me alojé con Rosana, una de las chicas uruguayas, y fuimos a caminar por la rambla, y luego salimos a tomar algo con el resto de la gente con la que había estado en La Paloma.

Al día siguiente fuí al centro histórico, y luego Gustavo me recogío para enseñarme el resto de la cuidad en coche.

Por segunda vez durante mi viaje, alguien fue a despedirme a la estación de autobuses, y de nuevo fue Manuela! Gracias!! :)

Me hubiese encantado quedarme más tiempo, pero no habría coincidido con Hernan, un amigo de Buenos Aires que conocí en Brasil (Itacaré) a finales de octubre, ya que se iría de vacaciones unos días después de llegar yo.