Uruguay!

Flag of Uruguay  ,
Sunday, January 6, 2013

Back to the road.

Florianopolis is South of Sao Paulo, about 7 hours away, and is a typical holiday place for brazilians, argentinians and uruguayans. I had been recommended it from several people, but it was so crowded that it wasn't any nice. Traffic jams, beaches crowded...and it rained a lot! I ended up going to the cinema! Shame that the film was also a bad one...popcorns were good at least!

So I left Florianopolis as soon as I could, but it was hard to find a bus ticket. I had to make a stop in Porto Alegre for a whole day, and then got a bus to Rocha, a city near La Paloma, the place I was going to met Rosana and Manuela to spend New Years Eve with.

Barometrica.

The bus left me at 7 am on a main road in Rochas, Uruguay, and I needed to go 30km down to the coast. I went to the bus stop, but after an hour wait no buses had passed through...I was starting to think about hitchhiking, when a middle age woman came and said she was going to do it, so I joined her and didn't have to take the risk to do it by myself. A few cars and trucks passed when one of these huge trucks stopped. It said "Barometrica", I didn't know what that means. It was a truck full of shit, as you read it. So we jumped into the cabin with the two young boys that were driving it and they left us just 5 km away from where we needed to go. There again we got our finger out to get a ride, and another worker stopped and left us at the bus station.

And what now..?

I didn't know where the house the girls had rented was, so I had to call them, but I had no uruguayan pesos to so so! Luckily the woman from the shop at the station accepted me to pay
with dollars to buy a phone card. I tried to call but they wouldn't answer the phone, so I decided to go somewhere with internet and try to write them on facebook. Soon, they replayed and told me where to go.There is no street names or numbers there, so I told the taxi driver to go a square and a half from the beach near the Palma de Mallorca hotel. There was Rosana waiting for me!

The week that follows felt like holidays from my trip to me. Party till sunrise every night, dance, make up, beach in the afternoon, loats of pictures, a lot of new friends, eat very badly and naps! As it is a small village, and we were far from everything apart from the beach, we hitckhicked to move arround with no incidents!

---------------------------------------------------------------------------------------------
ESPAÑOL

De vuelta a la carretera.

Florianapolis esta al sur de Sao Paulo a unas 7 horas, y es un lugar típico de vacaciones tanto para brasileños como para argentinos y uruguayos. Me habían hablado muy bien del lugar, pero estaba tan lleno de gente que no me gustó nada. Tráfico, playas con gente amontonada en el medio metro de playa que quedaba cuando subia la marea...y encima llovió los dos días! Al final opté por ir al cine. Lástima que la película era malísima! Al menos las cotufas (palomitas de
maíz, roscas...) estaban buenas!

Salí de Florianopolis tan pronto como pude, pero fue complicado encontrar un billete de omnibus porque era fin de año...Tuve que hacer una parada en Porto Alegre durante un dia entero, y luego tomar un bus de noche a Rocha, una cuidad cerca de La Paloma, el lugar en el que me iba a encontrar con Rosana y Manuela para pasar fin de año juntas.

Barometrica.

El autobús me dejó a las 7 de la mañana en Rochas, Uruguay, y tenía que ir 30 km hacia la costa. Fui a la parada del colectivo, pero después de una hora de espera no había pasado ninguno...Estaba empezando a pensar en hacer autostop, cuando una mujer de unos 40 años vino y me dijo que ella siempre hacía dedo, y que lo iba a hacer ahora, así que me uní a ella, y no tuve que arriesgar a hacerlo por mi cuenta!

Pasaron algunos autos y camiones, cuando un camión enorme con un tanque nos paró. Ponía: "Barometrica". Un camion de caca, como lo lees! Así que nos subimos en la cabina con los dos
chicos que lo llevaban, y nos dejaron a unos 5km de donde teníamos que ir. Ahí de nuevo sacamos el dedo y nos paró un chico que nos dejó en la estación de buses.

Y ahora qué...?

Yo no sabía donde estaba la casa que las chicas habían alquilado, así que tenía que llamarlas, pero no tenía ni un peso uruguayo! Por suerte, la mujer de la tiendita de la estación me aceptó
dólares para comprar una tarjeta de teléfono. Intenté llamarlas, pero no me respondían al teléfono, asi que decidí ir a un lugar con internet e intentar escribirles en facebook. Al poco tiempo respondieron, y me indicaron a dónde ir. No hay nombres de calles ni números en ese pueblo,
asi que le dije al taxista que me llevara a una cuadra y media de la playa cerca del hotel Palma de Mallorca. Allí estaba Rosana esperandome!!

La semana que sigue, fueron como unas vacaciones para mi. Fiesta hasta el amanecer todas las noches, bailar, maquillaje, playa por las tardes, muchas fotos, un monton de nuevos amigos, comida basura y siestas!

Como es un pueblo pequeño, y estabamos lejos de todo excepto de la playa, hicimos dedo para movernos sin ningún incidente!