Iguazu Falls

Katharina House Foz de Iguacu

Flag of Argentina  ,
Friday, December 21, 2012

Baja para leer en espaniol!

A 24 hours journey from Salta took me to Puerto Iguazu, the Argentinian side of the Iguazu Falls, one of the seven natural wonders of the world.

They have made a natural park to protect them, so you can easily get closer to the falls paying a fee of 130 argentinian pesos = 20 euro. It takes a whole day to visit, making up to 30 minutes trekkings, taking boats...

The falls are situated on a triple frontier, so it belongs to Argentina, Brazil and Paraguay, but only the two firsts have been recognized as national park, and actually have infrastructures for visitors. The boarder of the countries then is an imaginary line on the river.

When you see them from far the first time they look amazing, but as you get closer to them, it's even better. You can see the strength of the water, hear the laud noise they make, and feel the water on your face. The best close views are from San Martin island, where you get close but still have a panoramic view, and from the top of Garganta del Diablo ( devil's throat), where you get completely wet, as it is a very close view from the top of the highest of the falls. The view is limited due to the splash of the waters, but there you can truly feel the strength of the nature.
The falls are on the middle of a jungle, so there is a lot of wildlife. Specially butterflies of all kinds and colours, birds, Coatamundis...

After the visit on the Argentinian side, and still with wet clothes and hair from the falls, I took my backpack from the hostel and crossed to Brazil on the afternoon to stay just at the other side for a night, and I did well not to bother to dry, because a tropical storm caught me on my way, and I again got a natural shower!

The day after I would leave on an 18 hours journey to Sao Paulo, to meet my brazilian family for Christmas!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ESPANIOL

Una jornada de 24 horas desde Salta me llevó a Puerto Iguazu, el lado argentino de las Cataratas de Iguazu, una de las siete maravillas naturales del mundo.

Han hecho un parque natural para protegerlas, asi que se puede acceder facilmente pagando 130 pesos argentinos= 20 euros. La visita lleva un día entero, entre excursiones de hasta media hora, barcos...

Las cataratas están situadas en una triple frontera, asi que pertenecen a Argentina, Brasil y Paraguay, pero solo las dos primeras han sido reconocidas como parque nacional, y tienen infraestructuras para visitantes. La frontera entre los 3 países es una linea imaginaria en el río.

Cuando las ves desde lejos por primera vez es increible, pero cuando te vas acercando, es incluso más impresionante. Puedes ver la fuerza del agua, escuchar el ruido tan fuerte que hacen, y sentir cómo el agua salpica. Las mejores vistas desde cerca son en la Isla de San Martín, donde se pueden ver las cataratas desde cerca pero aún con una vista panorámica, y desde lo alto de la Garganta del Diablo, donde te empapas completamente de lo cerca que estas de la catarata con mayor salto. No se ve mucho debido a la nube de agua que se forma, como si estuvera lloviendo mucho, pero realmente se puede sentir la fuerza de la naturaleza...
Todo esto es en medio de la selva, asi que hay un montón de animalitos. Especialmente mariposas de todos tipos y colores, pájaros, coatís...

Después de la visitla en el lado argenitno, y aún con ropa y pelo mojados, fui a buscar mi mochila al hostal y crucé a Brasil por la tarde para dormir allí una noche, e hice bien en no molestarme en secarme, porque me cogió una tormenta tropical por el camino, y de nuevo me empapé!

Al día siguiente saldría en una jornada de 18 horas hacia Sao Paulo, para pasar las navidades con mi familia brasilenia.

My Reviews Of The Places I Stayed

Loading Reviews

Cristina (Tu mami) on

¡Increíbles imágenes! Me parece mentira que estés teniendo esas vivencias. Me encanta tu blog, y no es porque sea tu madre,¡es que me encanta!