The mystery of the Nazca lines

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Sep 20, 2013

Hostel barbant

Flag of Peru  , Ica,
Monday, November 26, 2012

Baja para leer en español!

Nazca is a city right on the middle of the desert, but not the kind of desert with sand dunes like Huacachina. It is known for the Nazca lines, one of the Peru's more enigmatic and mysterious achievements. It is now Unesco World heritage site, and one of the most visited places in Peru.

I flew over the area to see the lines only visible from the air. There are more than 800 lines, 300 geometric figures, and 70 animal and plants drawings. They were made by removing sun- darkened stones from the desert surface to expose  the lighter soil below.

Nobody knows who constructed the Nazca lines and for what reason. Some think they were made from the paracas and nazca cultures, and are an astronomical calendar. Other theories talk about rituals, and some think it's an act from aliens. I couldn't tell my opinion, because it just doesn't make any sense to me!

All this time I was with Marina, the spanish girl that had took care of me in Huacachina when I had the sandboarding accident.

The day after we got a night bus to Cusco. It was the best service I've ever had on a bus. Blankets, pillows, dinner and breakfast, 3 good films... Shame that we felt sick most of the time, because we were climbing up to 3300 meters, and the road had a lot of curves...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ESPAÑOL

Nazca es una cuidad situada en medio del desierto, pero no el tipo de desierto con dunas como en Huacachina. Es conocido por las lineas de Nazca, uno de los descubrimientos más enigmaticos y misteriosos de Perú. Ahora es patrimonio de la humanidad de Unesco, y uno de los lugares más visitados en Perú.

Yo sobrevolé el área para ver las líneas, solo visibles desde el aire. Hay más de 800 líneas, 300 figuras geométricas, y 70 dibujos de animales y plantas. Fueron hechas mediante la extracción de pierdas oscuras de la superficie del desierto, dejando al descubierto la tierra más clara.

Nadie sabe quién construyó las líneas de Nazca ni por qué razón. Algunos piensan que fueron construidas por las culturas nazca y paracas, y que son un calendario astronómico. Otras teorías hablan de rituales, y otros piensan que fue obra de extraterrestres. Yo la verdad no sabría decir mi opinión, porque simplemente no tiene ningún sentido!

Todos estos días estuve con Marina, la chica española que me cuidó cuando tuve el accidente haciendo sandboarding en Huacachina.

Al día siguiente, tomamos un autobús a Cusco. Fue el mejor servicio que jamás he tenido en un bus. Mantas, almohadas, cena, desayuno, 3 películas...La pena es que estuvimos mareadas todo el camino, porque en el viaje subimos hasta los 3300 metros, y además la carretera tenía muchisimas curvas...