A long journey to Porto Seguro

Trip End Sep 20, 2013

Flag of Brazil  , State of Bahia,
Saturday, October 13, 2012

Baja para leer en espaniol

ENGLISH
Deciding where to go after Rio wasn't easy. I wanted to do a long journey but was a little scared of spending so many hours on a bus, and also there wasn't anything interesting in the middle. In the end, I decided to go to Porto Seguro.

When I left Rio, I had the usual feeling when I leave nice people and a nice city behind...I always feel a little sad and regret leaving so early...but I have to carry on!
That was the longerst journey of my life. 21h on a bus. I left Rio on Wednesday at 9pm,and arrived in Porto Seguro at 6pm on Thursday. I thought it was going to be harder, but wasn't that bad. We stopped every 4 hours on service areas,and I managed to sleep most of the time. On the last two hostels there was always someone snorting on my room...so I needed some sleep!
When I arrived in Porto Seguro it was already dark. I got a local bus to my hostel,which was outside the village,and missed the stop,because as usual,there is no way of knowing where you are apart from recognizing the area,and I wasn't on the mood of asking people,so I walked about one km with the 16 kg on my back,and found the hostel.

On the day after I got a bus and a boat to arraial da Ayuda. This place was absolutely crowded. It is holidays in Brazil.......and Porto Seguro is a holiday spot for locals. Beaches here are amazing,specially because of the landscape,but too touristic for my taste. Bars are located on the beach,so close that you can touch the water while you sit drinking a caipirinha. Its a great place to get drunk and burnt on the beach. It has probably been better with less people. I stayed one day,went to the beach,had a nice lunch by the sea,and left in the morning. By the way,there was again a woman snorting in my room...I've began to think it's myself and I don't realize it!

Now I'm on the bus direction to Ilheus. I still don't know if I'll stay there tonight or will go directly to Itacare,it depends on if there are buses when I arrive there.

You realize you're on an undeveloped country when you travel on the bus with animals together. A passenger brought a little chicken with him haha. And also when every time the bus stops on a village,children come in selling food and drinks.

Most of the villages I've been to or have passed trough haven't got paved streets, just the main one between villages is paved.

–-------------------------
ESPAÑOL

Decidir a donde ir después de Río no fue fácil. Quería hacer un trayecto largo pero me daba un poco de miedo pasar tantas horas en un autobús, y por otro lado, no había nada interesante a mitad de camino. Al final,decidí ir a Porto Seguro.

Al salir de Rio me dio el típico sentimiento cuando dejas atrás gente buena y un lugar bonito...siempre me da un poco de tristeza,pero debo continuar mi camino!

Este ha sido el trayecto más largo de mi vida. 21 horas en un autobús. Salí de Río a las 9 de la noche del miércoles,y llegué el jueves a las 6 de la tarde. Pensé que sería más duro, pero no fue para tanto. Paramos cada 4 horas en áreas de servicio, y yo conseguí dormir la mayor parte del tiempo. En los dos últimos hostales me tocó un roncador en la habitación...asi que necesitaba dormir!

Cuando llegué a Porto Seguro ya estaba oscuro. Cogí un autobús local al hostal, que estaba a las afueras, y me pasé la parada, ya que como de costumbre, no hay manera de saber dónde estás a menos que reconozcas la zona, y yo no estaba con humor para preguntar...así que tuve que caminar un km con 16 kg. a la espalda para llegar al hostal.

Al día siguiente tomé un autobús y luego una balsa a Arraial da Ayuda. Este lugar estaba absolutamente lleno de gente. Es día de fiesta en Brasil..... Porto Seguro es un lugar de vacaciones para los locales. Las playas aquí son increíbles, especialmente por el paisaje, pero demasiado turísticas para mi gusto. Los bares están dentro de la playa, tan cerca que puedes tocar el mar mientras estas sentado tomándote una caipirinha. Es un sitio genial para ir a emborracharse y quemarse en la playa. Probablemente sería mucho mejor con menos gente.

Me quedé ahí un día, fui a la playa, almorcé junto al mar,y me fui a la mañana siguiente. Por cierto, otra vez había una mujer roncando en mi habitación..¡Estoy empezando a pensar que soy yo misma y no me doy cuenta!

Ahora estoy en el autobús dirección a Ilheus. Aún no sé si me quedo allí esta noche o voy directamente a Itacaré, depende de si hay autobuses cuando llegue.
 Te das cuenta de que estás en un país subdesarrollado cuando viajas compartiendo el autobús con animales (Un pasajero subió un pollito con él..... jeje), y también cuando cada vez que se para en un pueblo, suben niños corriendo al bus a vender comida y bebida.

La mayoría de los pueblos en los que he estado o por los que he pasado no están pavimentados, sólo la calle principal que une los pueblos lo está, el resto es tierra y barro.