Memorial Day Weekend

Trip End Jul 15, 2008

Flag of United States  , Delaware
Tuesday, May 27, 2008

Beste mensen,
Met ons gaat het goed. In het lab beginnen we bekend te raken met de reguliere technieken, zoals electroforese en PCR. Onze begeleider, Michael Potter, is een regelrechte held, hij is 84 en fietst in dit laatste pre-pensioen jaar nog dagelijks naar het werk; hij is geestelijk vader van het concept experimentele plasmaceltumoren in muizen en tevens fervent vogelaar. We leren erg veel van hem. Volgende week storten we ons, onder leiding van de sto´cijnse Rus van het lab, genaamd Sasha, op het prepareren van DNA samples en het masseren van muizenblazen om urine te verkrijgen, joechei!
We hebben net een lang (en voor het eerst echt warm!) weekend achter de rug, in verband met Memorial Day (minder plechtige ceremonies dan je zou verwachten, meer barbecues, aanverwante zuipfeesten en motorrijdende veteranen op de weg, ofwel 'Rolling Thunder'). Zaterdag zijn we samen met Mark (de zoon van Neil) en kinderen (Maggie (15) en Ethan (11), erg aardig en respectievelijk America's Next Top Model- en Harry Potterverslaafd) richting de kust van Delaware afgereisd. Zij hebben daar namelijk twee vakantiehuisjes, waarvan wij er ÚÚn mochten betrekken. Tijdens deze roadtrip konden we niet meer ontkomen aan de Amerikaanse zorg over benzineprijzen: de hele familie raakte bij elk tankstation volkomen overstuur, hoogste prijzen ooit naar elkaar schreeuwend (4 dollar per gallon, jawel, het is bereikt)... Een sticker in de vorm van een benzine-prijzen bord somde de ernst ervan op:
Normal: arm
Premium: leg
Diesel: first born
Mathijs en ik hielden ons meer bezig met het uitbundige aanbod aan wilde dieren, helaas veelal dood langs de weg: 5 herten, een slang, een opossum en een breed scala aan onge´dentificeerde dode zoogdiertjes....
Hoe dan ook, het zwembad in de 'community' (ofwel het park waar de twee huisjes staan) en het diner die avond met uitzicht op zonsondergang in het schitterende meer genaamd Big Assawoman maakte veel goed.
De dag daarop hebben we ons aan het echte strand gewaagd, erg fijn, het water was nog wat koud alleen. Mathijs verbrandde (geheel volgens verwachting gezien zijn sunscreen-policy) van top tot teen, maar niet getreurd, zo leerde het t-shirt van een besnorde tientonner ons: pain is weakness leaving the body!
Horseshoe crabs, toch wel een van de peilers van ons vakantieplan, zagen we helaas slechts in gevangenschap (in Henlopen, een National Park waar we doorheen reden), doch: ze mochten geaaid worden. Niet half zo spectaculair als de belangrijkste mijlpaal van het weekend: Mathijs heeft namelijk zijn eerste vis ooit gevangen. Twee minuten nadat hij Marks hengel leende had hij al beet! (Waarschijnlijk wegens extensieve Wii-ervaring op dit gebied.) Hiermee had hij aanzienlijk meer succes dan de Amerikaanse familie naast hem, die al uren zonder resultaat bezig was, maar ja, zij hadden dan ook enorme stukken hotdog als aas.
Vandaag hebben we een berg beklommen met de idyllische naam Sugarloaf Mountain, natuurlijk onder het sympathieke gemopper van Neil, meestal over zijn jicht (hij hernoemde de berg algauw 'Gout Mountain' en mompelde constant dingen als 'Rotvoet, misschien moet ik hem eraf zagen!'). 's Avonds hebben we hamburgers en hotdogs gegeten bij Matthew (de jongste van Neils zes zonen en tevens een van de vijf directeuren van Lockheed Martin, ja, dat bedrijf van de Joint Strike Fighter) en Donna in Virginia, erg leuk om zo veel verre familie van Mathijs te ontmoeten.
Terwijl ik dit typ zitten Mathijs en Neil voor de tv (Neil oppert elke dag hoopvol: 'Zullen we BBC News aanzetten? Misschien is Bush dood!') en Mathijs uit (absoluut niet voor de eerste keer) zijn verontwaardiging over het feit dat het Britse 'How it's Made' hier Amerikaans is ingesproken.
De schade van dit weekend (including but not restricted to)(verdeeld over twee personen)(wel onevenredig, want Mathijs eet meer): Cheeseburgers (2), Poptarts (2), Cheesesteak (1), medium fries (1), frozen chocolate banana (1), Fish 'n chips (1), chicken tenders with fries (1), slice of pizza (1), pancakes (2), whopper (1), chicken tenders (1), quesedilla's (2), slice of pizza (2), hamburgers (3) en een hotdog. Ok, ok, morgen fietsen we naar het werk.

jolienbuijs
jolienbuijs on

Hallo
Ten eerste wil ik jullie commenden op het feit dat het jullie gelukt is om van de miljoen travelblog websites die te vinden zijn, er eentje te kiezen die vereist dat je je eerst aanmeldt alvorens een comment te posten. Kudos.
Dat gezegd hebbende vind ik het leuk om jullie verhalen te lezen. Je schrijft leuk, Laura :) Dat maakt het net wat fijner om te lezen, itt de meeste andere rambling, structuurloze travelblogs...
Mijn verbazing over het feit dat jullie een plek hebben bezocht die Big Assawoman heet is natuurlijk groot en Mathijs zijn visje is heel mooi. Het klinkt leuk allemaal, jammer dat ik niet even langs kan komen. Ik heb al zin in de vakantie, tegen welke tijd ik verwacht dat jullie al helemaal getransformeerd zullen zijn in heuse rednecks.
Het weer hier zuigt, maar het is wel een zachte temperatuur dus dat is dan wel weer fijn. Ik ga de komende weken allerlei musea bezoeken ivm mijn summer course Musuem Studies.
Dat was het wel weer voor nu. Keep them updates comin'!
x Jolien

laura_mathijs
laura_mathijs on

Inloggen
tja dat van het inloggen wisten we niet. maar deze site laat je ongelimiteerd foto's uploaden (hij maakt ze overigens wel een beetje onscherp, vreemd is dat), en bij waarbenjij.nu zat ik na mijn test al over het toegestane fotolimiet heen (10 foto's). daarbij doet het er niet toe wat mensen commenten, alleen wij zijn belangrijk.

groeten, Mathijs