Beau Vallon, Mahé

Trip Start Sep 23, 2012
Trip End Oct 15, 2012

, Beau Vallon,
Saturday, October 6, 2012

Sinds maandag zijn we op het grootste eiland van de Seychellen, Mahé. Prachtig appartement op ongeveer vijf minuten lopen van een - wederom - schitterend strand. Foto's hebben we nog niet overgezet dus helaas geen plaatjes erbij deze keer.

We hebben zandkastelen gebouwd, in zee gezwommen, in het zwembad gezwommen. Marco heeft gedoken (mooier hier dan Praslin), Tamara kan helaas nog niet duiken (oor nog stuk), en we hebben tot drie keer toe op de wachtlijst gestaan voor een walvishaai-snorkeltrip. Helaas, no such luck, de walvishaaien zijn laat dit jaar.

Gisteren hebben we een ochtendje gespendeerd in de hoofdstad van Mahé, Victoria. De kleinste hoofdstad van de wereld, meer een provincie stadje. We beginnen op de markt waar je de uitgestalde vis al van ver kan ruiken. Zo denken de koereigers er ook over, ze staan gewoon naast de vissen te wachten totdat er een hapje voor hun te snaaien is. Leuk om over de markt te lopen, overal kleurrijke uitgestalde groenten en fruit. Een bestelbusje tjokvol met eieren waar je eieren in een plastic zakje kunt kopen (eierdozen doen ze hier niet aan dus als je eieren koopt erg voorzichtig je boodschappen inpakken....). Lara krijgt veel aandacht zoals ze daar hangt op papa zijn rug in de draagrugzak. Na de markt brengen we een bezoekje aan de botanische tuin, veel mooie planten en bloemen, schildpadden, vleerhonden en tig muggen (vooral Tamara moet het ontgelden). Hierna doen we wat souveniers shoppen en lunchen en nemen taxi terug. De middag spenderen we in het zwembad en na Lara haar middagslaap op het strand.
Lara kan trouwens lopen!! Echt super leuk hoe ze rond loopt :) en ze heeft ook eindelijk haar eerste tandje gekregen.

Morgen staat een tochtje met een glass bottom boot op het programma, kunnen de meiden ook visjes kijken :).