23 september tot 2 oktober deel 2

Trip Start Sep 23, 2012
Trip End Oct 15, 2012

Flag of Seychelles Islands  , Mahe Island,
Wednesday, October 3, 2012

Duss... Praslin is het tweede eiland van de Seychellen, maar het is best klein. We zitten in het grootste plaatsje van het eiland, maar het stelt weinig voor. Paar hotels en resorts, wat restaurants, een diveshop en een tweetal 'supermarkten'. Volgestouwde gebouwtjes waar je je kont niet kan keren, met producten van over de hele wereld die we over het algemeen niet kennen. Behalve de zilveruitjes uit Nl dan. Omdat wij in een self catering appartement zitten zien we die supermarkten elke dag van binnen. Voorraadje water en bier (Seybrew of Eku) aanvullen, en ingrediënten halen voor afwisselend pasta en Indiase curry :).

De charme spat er af in Praslin. Dat kneuterige kleinschalige tropische is overal. De manier waarop zo'n supermarkt is ingericht en wordt gerund, hoe de straten en de gebouwen er bij liggen, hoe mensen langs de straat zitten om wat mango's, kokosnoten, papaja's en bananen te verkopen. De mensen zijn Creools. Mooie mannen met prachtig rasta haar en de bijbehorende relax-man taal en uitstraling. Buitengewoon vriendelijke vrouwtjes (maar niet zo mooi - what's up with that?) die niet genoeg krijgen van flirten met onze meiden. Oh, she's/they're so cute/beautiful/sweet!!!

En dan dat strand... Op ongeveer 47 seconden lopen - Tess d'r tempo - ligt het mooiste strand wat je ooit gezien hebt. Spierwit zand (lijkt wel poedersuiker zo fijn), helderblauw water, paar palmbomen, wat groene eilandjes vlakbij... Tess kan de hele dag wel zwemmen, die vindt het fantastisch. Lara moet wat wennen maar vindt een beetje pootjebaden op zich wel leuk.

Tamara en Marco duiken omstebeurten. Oppas teveel gedoe, dus de een 's ochtends en de ander 's middags. Duiken is mooi hier, maar niet uitzonderlijk. Niet veel kleurrijk koraal en vrij weinig bijzondere soorten, redelijk wat dood koraal door bleaching. Wel aardig wat vis, wat haaien, schildpadden, grote roggen en zo. En net als boven water is ook onder water het landschap indrukwekkend met enorme granieten rotsformaties. En hoe dan ook, het duiken is ontzettend genieten!

Onze eerste excursie is naar Curieuse island. Zoals al die eilandjes van de Seychellen zo'n dream-come-true picture-postcard en verdere superlatieven eiland. Een voormalige leper colony, op het eiland zit nu een breeding center voor de zeldzame Aldabra-reuzenschildpad die slechts op een ander eiland voorkomt (inderdaad, Aldabra). Tess aait schildpadden die net zo groot zijn als zij zelf. Lara ziet dat niet zo zitten. Daarna een wandeling met (slapende) Lara op de rug door prachtig bergachtig landschap met unieke vegetatie naar een nóg mooier strand.. Daarna bij een ander eilandje nog even snorkelen - Tess wil ook, maar het hoofd in het water is wel wat te eng -.

Jutta on

Oor beter?

Tamara on

Nope oor nog steeds stuk, althans er komt geen prut meer uit maar ben nog zo doof als wat aan die kant dus dat is nog niet goed :(