Skyrail

Jucy Criben "bobilen"

Flag of Australia  , Queensland,
Monday, May 16, 2011

Skrevet av Kaya.

Vi hadde satt på alarm klokken 07.30 idag, men våknet fordi om ikke før 09.30. Utsjekking på campingen var klokken 10.00, så vi måtte bare pakket klar bilen og få sjekkt ut før vi var for sene. Vell ute av campingen satte vi kursen mot dagens "must do". Idag skulle vi nemlig opp i en skyrail (gondol) som tar oss 7,5 kilometer innover regnskogen. Etter å ha betalt for billettene, satte vi oss inn i en av gondolene og så ble vi sendt oppover regnskogen. Det var en fantastisk utsikt vi fikk når vi satt inne i gondolene.

Første stopp på turen var Red Peak, her gikk vi av gondolen og gikk oss en liten tur i regnskogen før vi satte oss på igjen og forsatte videre innover i regnskogen. Neste stopp var Barron Falls, dette var en kjempe fin utkikkspost hvor vi fikk utsikt over en foss som rant midt inne i regnskogen. Etter å ha tatt masse fine bilder av fossen, satte vi kursen videre innover til siste stopp med gondolen, nemlig Kuranda. Dette er en liten landsby hvor man kan gå turer i regnskogen, besøke en dyrepark og selvfølgelig gå rundt å kikke i butikker. Vi koste oss kjempe masse i Kuranda og på vei tilbake til Skyrail stasjonen tok vi oss turen gjennom regnskogen/jungelen som var 3km lang. Vi hadde ikke gått så langt før vi fikk øye på en slange på veien, må si at jeg hadde ikke særlig lyst til å forstette lengre inn i jungelen, men jeg trosset frykten for at den skulle følge etter oss og fortsatte innover. Det var en kjempe koselig tur vi fikk, så vi var svært fornøyde da vi var fremme på Skyrail stasjonen og vendte nesen tilbake til Cairns. Etter godt og vell 30minutter var vi nede igjen fra en fantastisk tur og opplevelse.

Nå har vi kommet til siste stopp for oss i Austalia, nemlig Cairns. Vi har funnet oss ett kjempe greit Hostel hvor vi kan stå parkert med Jucy bilen til vi skal levere den på onsdag. Siden det var ett så fint Hostel booket vi oss også inn på ett dobbeltrom de siste nettene etter at vi har levert bilen. Lasse har allerede sovnet, han skal nemlig begynne på dykkersertifikatet imorgen, så han må være uthvilt. Selv skal jeg legge meg og se på Community =)