Wet'n Wild og Jetski

Jucy crib - "bobilen"

Flag of Australia  , Queensland,
Monday, May 2, 2011

Skrevet av Kaya.

Vi våknet opp til knall blå himmel idag, derfor tenkte vi at vi skulle få benyttet det fine været og reise til en aquapark.  Det tok ca 20 minutter for oss å kjøre før vi var fremme ved aquaparken. Det første vi  begge fikk øye på når vi kom frem til parken var en skycoaster. Dette var noe vi begge hadde lyst til å prøve, så det første vi gjorde når vi kom inn i parken var å stille seg i kø til denne. Det var kjempe nervepirrende rett før vi ble heist opp 53 meter i lufta, men gud for ett kick man får i etterkant. Ellers fikk vi prøve mange forskjellige sklier og diverse andre attraksjoner. Det er rart det at uansett alder, så er det alltids like gøy med sklier og slikt.

Når vi følte at vi hadde fått lekt oss nok i aqualand satte vi kursen til havnen rett ved Sea World, her skulle vi nemlig kjøre Jet-Ski (vannskuter). Dette er alltids like gøy. Må også nevne at vi for første gang i Australia har blitt stoppet av politiet, de hadde promillekontroll i sentrum av Surfers Paradise. Det kom selvfølgelig ikke noe utslag på denne kontrollen, så vi har enda ikke fått noe bot på turen =) Det som var litt rart var at de ikke spurte etter førerkort elller vognkort, de tok bare promilletesten og så kunne man kjøre videre.

Etter en dag med mye fart og morro sitter vi nå i bobilen og slapper av. Lasse har blitt syk og har allerede lagt seg for kvelden (mannesyken). Imorgen setter vi kursen videre mot Brisbane med ett lite stopp innom Movie World.

Judith on

Vet ikke hvor mye du har vært i fornøyelsesparker og vannland Lasse da du var liten, men jeg tror Kaya har fått gjort opp på denne turen alt hva hun ikke fikk gjort da hun var liten:-) Er dette den lokale kulturen på hele øst kysten av Australia...??!!
Men, jeg beundrer dere som tør oppi alle disse grusomme maskiner. Ikke 10 ville hester hadde fått meg opp i noen av dem. Kos dere videre og Lasse, god bedring. Klem

ida Åsland on

Hva er "mannesyken"? Haha.. Ser ut som dere koser dere hvertfall :) Har det gøy med å lese innleggene deres nå i eksamenstiden! Vi må snart skype igjen, snakkes :)