Mossmann Gorge

Jucy Crib "bobilen"

Flag of Australia  , Queensland,
Sunday, May 15, 2011

Skrevet av Kaya.

Idag våknet vi faktisk ikke av hetetokt i bilen, så vi fikk derfor sove helt til klokken  kl 10.00. Programmet for dagen var å besøke Mossmann Gorge, gå tur i regnskogen og kikke litt i Port Douglas. Etter å ha spist frokost og stelt oss kjørte vi inn til sentrum av Port Douglas, her fikk vi øye på ett kjempe stort marked som var, så vi kjørte dit for å ta en kikk. Her var det masse forksjellige boder med mange tøffe ting. På den ene boden kunne man kjøpe en utskjært kokosnøtt som lignet på ett mannefjes, var kjempe stilig! Ellers fikk vi også smakt på en kjempe god sjokolade på en annen bod. Det var også mange boder hvor mange kunne smake på forskjellige fruktdrikker. Lasse slo på stortrommen og kjøpte seg en kokosnøtt drikk, det var faktisk en helt kokosnøtt hvor de bare hadde "båret" hull i den. Det var vist ikke så veldig godt, for det tok ikke lang tid før han måtte kaste den.

Etter å ha kikket oss rundt på markedet satte vi oss i bilen og satte kursen mot Mossmann Gorge. Mossmann Gorge er en badeplass midt inn i regnskogen, her bader mann i vannet fra fossene. Her fikk Lasse tatt seg en dukkert før vi gikk oss en tur i regnskogen. Jeg som ikke er så glad i å gå turer i skog og mark hadde ikke særlig lyst til dette, men ble positivt overrasket hvor utrolig fint det var. Det var noen lookouts i regnskogen som vi var innom og fikk en kjempe fin utsikt. Vi fikk også opplevd å gå over en hengebro, noe som var utrolig gøy. Vi var alt i alt veldig fornøyd med å ha besøk regnskogen og Mossmann Gorge.
Vell tilbake på campingen har vi nå laget oss litt middag som består av makaroni, spaghetti og ost =)  Nå skal vi legge oss i sengen og slappe av til favortitt serien våres (community) og sovne til den.