Sommer, sol og sykkel.

Read my review - 3/5 stars

Flag of Australia  , Western Australia,
Wednesday, April 6, 2011

Skrevet av Lasse.

Idag bestemte vi oss for å slappe av i det fine været og leide oss derfor hver vår sykkel og satte kursen mot Kings park (verdens største bypark).  Det var mange veier inn i parken og den vi valgte var ikke akkurat den beste for syklister, resultatet var at jeg måtte løfte begge syklene opp 150 trappetrinn og en stigning på 62 totalt meter. Etter den "lille" treningsøkten her var vi begge to klare for å finne oss en plass i solen hvor vi kunne slappe av i noen timer. Det endte opp med at vi begge to sovnet i den sterke solen i mere enn bare noen timer og siden vi enda ikke hadde fått handlet oss solkrem så ble ikke resultatet helt som vi ønsket.

Etter den "lille" hvilestunden i solen bestemte vi oss for å kikke oss litt rundt i parken, vi så mye interessant som for eksempel et tårn formet som DNA (DNA-tower), dette måtte vi da selvfølgelig bestige. Vi gikk også en tur over en gangbro som gikk mellom tretoppene rundt i parken.

Når vi etterhvert følte vi hadde sett nok trær, statuer og minnesmerker så tok vi syklene fatt og satte kursen mot Perth sentrum igjen. Her spiste vi da et godt måltid som bestod av hamburger og milkshake til meg, og pommes frites og milkshake til Kaya. Gøy å prøve noe nytt når man er på andre siden av verden vettu =)

Også kan det jo nevnes at vi har booket oss inn på et annet hostel for nettene som kommer, ikke fullt så fint som det vi har sovet på til nå, men fortsatt helt greit. Det vi har brukt til nå hadde nemlig ikke noen ledige rom for resten av uken.

My Reviews Of The Places I Stayed

Loading Reviews