Jucy Crib og Palm Beach

Jucy Crib - "bobilen"

Flag of Australia  , New South Wales,
Saturday, April 23, 2011

Skrevet av Kaya

Idag sjekket vi ut av hostellet vi har sovet på mens vi har vært i Sydney. Planen for dagen var at vi skulle i en fornøyelses park som heter Luna Park, men først og fremst måtte vi  finne ett hostel å sove på den neste natta. Siden det er påske er mange av hostellene fulle. Etter å ha spurt på noen hosteller fant vi ut at vi skulle prøve å få ut Jucy Criben, som vi igrunnen ikke skulle hente før imorgen. Vi tok beinene fatt og satte kursen mot Jucy rentals kontoret. Vell fremme fikk vi den gode nyheten om at det var mulig å få ut bilen idag. Siden bilen måtte hentes på utleie plassen måtte vi skynde oss, de stengte nemlig kl 14.00 (klokken var da allerede 13.15 og det var ca 35 min å komme seg bort dit). 14.07 var vi fremme ved utleie plassen, den såkalte 35 minutters lange bussturen tok heller 45 minutter enn 35.
Selv om vi var litt sene fikk vi heldigvis ut bilen fordiom, men det var nå det vanskelige kom, nemlig å kjøre bilen. Jeg har aldri sett Lasse nervøs i trafikken, men det fikk jeg oppleve da. Han kjørte så og si som en gammel bestefar på søndagstur. Det var utrolig uvant å sette seg inn på "førersida" og at det ikke var noe ratt der. Heldigvis er Lasse så flink til å kjøre at vi fort kom inn i kjøremønsteret.

Palm Beach har alltid vært en drøm å kunne reise til, her spiller de jo inn Home and away. Vi fant derfor ut at vi ville kjøre oppover mot Palm Beach, da kunne Lasse få kjørt litt og så kom vi oss litt vekk fra Sydney. Når vi nærma oss Palm Beach prøvde vi å finne en camping hvor vi kunne stå for natta, men der var det fullt. Ukjente som vi var på denne plassen kunne vi ikke finne noen andre campingplasser i nærområdet. Vi endte til slutt opp på parkeringsplassen til stranda, og her skal vi sove for natta. Nå har vi hatt oss en sandwich og er klare for å legge oss i det nye hjemmet våres for de neste 3 ukene.

Også vil jeg bare få benytte muligheten til å gratulere verdens beste mamma med dagen =)

Stig Jonathan Eikenaar Kjetså on

Test av kommentarfelt