Kaya, Lasse & Hanne i Sydney.

Trip Start Mar 31, 2011
Trip End Jul 25, 2011

Big Hostel Sydney
Read my review - 4/5 stars

Flag of Australia  , New South Wales,
Wednesday, April 20, 2011

Skrevet av Lasse.

Det første vi så når vi stod opp var at pc'en nå hadde klart å åpne windows og at ingen filer av betydning hadde tatt skade, men stort sett alt annet var kaputt. Så etter en time eller to med reinstallering av programvarer var pc'en igjen oppe og gikk som den skulle =) YES!!

Blide og fornøyde var vi nå klare for å ut å oppleve Sydney, men først måtte vi bort til central station og treffe "guiden" som skulle vise oss litt rundt i storbyen. Sydney er jo tross alt den største byen i Australia så det var derfor nødvendig med litt hjelp, så vi hadde i den anledning avtalt med Hanne Skjeggedal fra Hornnes at hun skulle vise oss litt rundt i sin nåværende hjemby. Hanne er her nemlig for å fullføre bachelorstudiet sitt i økonomi og for de av dere som ikke allerede viste det så har jeg og Hanne gått i samme klasse i 11 år.

Så ja, det var veeeeldig koselig å treffes og også litt spesielt i og med at vi er på andre siden av jorden i forhold til Norge. Så det første vi gjorde var å finne oss en kafè hvor vi kunne få i oss en liten matbit og få snakket litt om alt mellom himmel og jord. Etter en stund bestemte vi oss for å gå en tur og kikke på litt forskjellige ting rundt omkring i byen, som f.eks:  operahuset, hyde park, sydney harbour bridge, the rocks, darling harbour, osv. Det gikk fort noen timer på å bare gå rundt å snakke sammen, men det er sant som de sier; tiden går fort når man har det gøy =)

Etter solen hadde gått ned fant vi oss en restaurant inne i darling harbour hvor vi spiste et godt måltid sammen, før vi etterpå tok en tur på kino og så FastFive (The fast and the furious 5). Det var forresten en knall bra film.

Filmen var ferdig litt over klokken 11 og det var nå på tide og ta farvel og sette kursen mot senga.
Og takket være noen gode tips og råd fra Hanne så har vi nå lagt en liten plan for hva vi skal finne på imorgen =)

Dere kan forresten lese Hannes blogg ved å trykke HER!

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews