Togturen - Dag 2

The Indian Pacific

Flag of Australia  , South Australia,
Monday, April 11, 2011

Skrevet av Lasse.

10 timer etter at vi forlot Kalgoorlie (en by med over 28000 innbyggere) var det klart for stopp nummer 2. Denne gangen skulle vi stoppe på en liten plass som het Cook, en spøkelsesby som ble bebodd av 1 katt, 2 hunder, 20 dingoer, 4 mennesker og ikke minst flere millioner fluer. For vår del ble det en kjapp tur rundt i spøkelsesbyen på grunn av alle fluene, jeg kunne ikke engang drikke vannet jeg nettopp hadde kjøpt uten at kjeften ble full av fluer. Forbanna irriterende.

Det ble bare noen få bilder i hist og pist, et toalettbesøk og en tur innom det lokale "supermarkedet" hvor 2 av innbyggerne i Cook jobbet denne varme mandagen, før vi omtrent løp tilbake til vognen vår for å komme unna alle fluene.

Etter ca. 1 times pause i Cook, kjørte toget videre mot Adelaide som var neste stopp og for vår del siste stopp. Klokken var nå rett rundt 14.00 og etter planen skulle vi være fremme i Adelaide klokken 07.20 neste morgen (tirsdag).

Ellers kan det også nevnes at vi i løpet av dette døgnet kjørte over verdens lengste rettstrekning med jernbane, sletten var 477,14km lang.