Togturen - Dag 1

Read my review - 2/5 stars

Flag of Australia  , Western Australia,
Sunday, April 10, 2011

Skrevet av Lasse.

Klokken 08.00 gikk alarmen som indikerte at vi måtte komme oss opp og få pakket sammen tingene våre, for nå skulle vi nemlig forlate Perth og sette kursen østover mot Adelaide. Vi sjekket ut av hostellet litt før klokken 9 og begynte å gå mot togstasjonen. Toget (The Indian Pacific) skulle ikke gå før klokken 11.55 og vi hadde fått beskjed om at vi ikke trengte å være der før 10.30, men jeg følte det var noe galt i forhold til bestillingen som reisebyrået STA Travel hadde gjort for oss og jeg ville derfor at vi skulle være ute i ekstremt god tid.
Vi ankom togstasjonen rundt klokken 09.30 og det viste seg fort å være et fornuftig tidspunkt, for det eksisterte nemlig ikke noen reservasjoner i våre navn. Jeg ble stående å snakke med en dame i innsjekkingsskranken i godt over 30min mens Kaya satt å passet på all bagasjen vår. Etter mye frem og tilbake så fant vi en løsning på det hele, vi skulle få billetter til Adelaide også skulle togselskapet ordne opp med STA Travel.
Blide og fornøyde gikk vi deretter å satt oss på en kafè og hadde oss en liten matbit mens vi ventet på beskjeden om å gå ombord på toget.

Klokken 11.55 forlot toget perrongen på East Perth togstasjon, nå skulle vi sitte på toget i 10,5 time før første stopp som var en by ved navnet Kalgoorlie. Vi fryktet det verste når det gjaldt sitteplassene våre på toget, vi så for oss noe sammenlignbart med flyseter, men heldigvis stemte ikke dette helt.
For det første fikk vi nesten en hel vogn for oss selv, vi kunne velge hvor i vognen vi ville sitte og vi kunne også snu setene foran oss slik at vi kunne slenge føttene der. Setene kunne legges langt bak slik at man lå helt greit når man skulle sove. Det var også overraskende god mat å få tak i på toget.

Etter ca. 10,5 timer var det på tide å forlate toget for første gang, klokken var rundt 22.30 og det var derfor ikke så mye annet enn barer som var åpent i byen Kalgoorlie. Vi fant oss en restaurant/bar ved navnet Monty's, her spiste vi litt og tok et slag biljard før vi begynte å bevege oss tilbake mot toget igjen. Klokken 01.40 forlot vi Kalgoorlie.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews