Rottnest Island.

Read my review - 2/5 stars

Flag of Australia  , Western Australia,
Friday, April 8, 2011

Skrevet av Kaya.

Dagen begynte med at vi måtte stå opp tidlig (07.30) for å ta bussen ned til kaia. Der stod båten som skulle frakte oss til Rottnest Island klar. Båtturen nedover Swan River, forbi Freemante og ut til Rottnest Island tok ca 2 timer.. Dette var en særdeles fin øy med mye folk. Vi tok fatt i syklene som vi hadde leid i forveien og begynte å sykle for å finne ei strand. Siden vi ikke var noe særlig kjent på denne øya var det veldig vanskelig å vite hvor vi skulle sykle for å finne ei strand. Men med den retningssansen Lasse har så fant vi ei strand til slutt.  Etter å ha syklet noen kilometer fant vi en strand med navn Pinky Beach, her la vi oss til for dagen. Det var ei kjempe fin strand med ikke så altfor mange folk på, bortsett fra masse uredde måker. Vi fikk derfor aldri slappet helt av, siden de var skikkelig innpåslitne hele tiden. De gikk og surret rundt oss for å se om vi hadde noe mat til de.

Etter å ha ligget noen timer på stranda i det fine været reiste vi tilbake til "sentrum", her satt vi oss på en kafe og koste oss med is og drikke. Fra der vi satt kunne vi se mange quokka'er som løp rundt og lekte seg. Det kom til og med en påfugl bort til bordet vårt og hilste på.

Etter noen forfriskninger i skyggen bestemte vi oss for atter en gang å utsette oss for sol, selv om vi enda var nokså solbrente fra dagen i Kings Park.  Vi fant oss derfor en benk med utsikt utover havet og det var ikke mer enn vi hadde fått satt oss ned før vi la merke til at det satt en quokka i busken rett ved siden av oss. Denne måtte vi jo bare få tatt noen nærbilder av, og ved hjelp av noen brødsmuler så fikk vi det til. Både meg, Lasse og quokka'en ble sittende her til solen begynte å gå ned, og da bestemte vi oss for å forflytte oss videre og etter bare noen få minutters sykkeltur fant vi en gressplen hvor vi la oss ned og slappet av og leste litt i en bok hver.

Når solen etterhvert var gått helt ned så satt vi oss på en restaurant like ved og spiste et godt måltid mens vi ventet på at båten skulle komme å hente oss. Båten kom til riktig tid og turen tilbake til fastlandet begynte klokken 19.15, men denne turen tok ikke så lang tid som turen bort for nå skulle vi nemlig gå av i Freemantle. Planen var å gå litt rundt i gatene i Freemantle, men begge to var så trøtte at vi bestemte oss for å ta første tog tilbake til Perth.

Vel fremme i Perth så var det bare en 10min gåtur til hostellet vårt før vi kunne legge oss ned og sovne til en film på pc'en.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews