Flyreisen

British airways, Emirates, Emirates

Flag of Norway  , Oslo,
Sunday, April 3, 2011

Skrevet av Lasse.

Søndag 3.april var den store avreise dagen. Turen startet på en måte klokken 13.00 for det var da vi satte kursen mot Gardermoen. Vi hadde med oss en avskjedskomite som bestod av 5 medlemmer fra familien Kjetså. Sammen med de spiste vi vårt siste måltid på norsk jord for de neste 4 månedene (nesten).  Klokken slo 16.00 og vi måtte ta farvel for vi hadde et fly å rekke som skulle gå 16.55. Første flyturen tok oss til Heathrow airport i London, her stod vi i kø i ca. 2 timer før vi fikk sjekket inn bagasjen, heldigvis var dette siste gang vi sjekket inn bagasjen for her ifra skulle bagasjen gå helt til Perth. Etter gjennomført innsjekking og en laaaang gåtur var vi endelig fremme ved gaten vår, nå skulle neste flytur ta oss til Dubai. Her fløy vi med Emirates og vi kan på det sterkeste anbefale det til andre som skal ut å reise. Etter nesten 7 timer på fly var vi fremme i Dubai og her hadde vi da 2 timers pause før vi skulle fly videre til Perth som da tok i overkant av 10 timer. Da vi endelig satte føttene på utsiden av flyplassen i Perth var det blitt tirsdag og klokken var 01.40 lokaltid (6 timer foran norsk tid).
Det første som traff oss når vi kom ut på utsiden av flyplassen var en ekstremt behagelig temperatur og ikke minst en buss som skulle ta oss til hostellet vårt.

Etter en svært ulovlig rask busstur var vi fremme på hostellet og fikk sjekket oss inn der. Rommet var kjempe greit med eget bad og balkong. Vi prøvde å legge oss så og si med engang, men etter å ha flydd 6 timer fremover i tid og søvn i rykk og napp på flyet så ble dette litt vanskelig. Siste jeg kikket på klokken var den 04.45.

Pedersen on

God tur kompis, kos deg altfor mye! Dette blir bra vet du!