Geen sterren gezien

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Wednesday, August 11, 2010

Tradewinds Hotel kamer 122, LA, 9:22pm

Vandaag van San Diego naar Los Angeles gereden. Gelukkig via de Carpool lanes want het was weer druk.

Omdat we maar een goede halve dag hebben om LA te verkennen, hebben we nog maar eens een city tour geboekt. Ik weet niet hoe we anders deze grote en zeer drukke stad moeten bezoeken.

De tour valt tegen. Veel minder dan in San Fransisco. We rijden eerst een stuk aan het grote strand. De Santa Monica Pier en het aparte Venice beach. De zon schijnt maar het is te koud om te zwemmen. Pamela is nergens te bespeuren.

Daarna naar de celebrities! We rijden de chique wijken Beverly hills en Belair in. Saaie boel. "Achter deze poort verborgen staat een huis waar de beatles ooit hebben gelogeerd", “Als u goed door de struiken tuurt, ziet u het dak van een van de 20 huizen van Tom Cruise” enzovoort…

Daarna even gestopt op Rodeo Drive: de zeer chique en dure winkelstraat van LA. Inderdaad chique. Veel dure wagens rijden hier…

Vervolgens naar Hollywood Boulevard, the walk of fame. Een leuke, drukke straat waar al de sterren in het voetpad liggen, het Kodak center ligt (waar ze de Oscars uitrijken) enz.

Daarna de verplichte fotoshoot met op de achtergrond de Hollywood letters.

Enfin we hebben gezien wat ge als toerist moet zien in LA, maar er moet ongetwijfeld meer zijn. Maar daar hebben we geen tijd voor.

We logeren in een leuk Backpackers hotel vlak aan de luchthaven. Er raast dus om de 2 minuten een groot vliegtuig vlak boven ons hoofd en geluidsisolatie heeft dit hotel niet echt. Gelukkig heb ik oordopjes bij.

Morgen vroeg op want we moeten onze wagen nog inleveren en om 9:30 vertrekt onze vlucht.

Onze “Van” heeft ons niet in de steek gelaten. Een goed karretje. Goe gedaan van Chrysler!

Het was een toffe reis. Deze blog was ons dagboek en we vonden het plezant dit met jullie te delen. Bedankt voor de veel fijne reakties. Ik laat jullie nog wel weten dat we veilig geland zijn in Brussel.