San Diego Old Town Trolley tour, zonder geld

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Tuesday, August 10, 2010

Vandaag een stadstour gedaan met een busje waar je onderweg op bepaalde haltes kon op en afstappen. Op de bus werden wat weetjes over de stad verteld. De tour zou ons leiden naar enkele scheepsmusea waaronder een buitendienst gesteld vliegdekschip, het moderne business San Diego, de gezellige Gaslamp district buurt, het Coronado eiland en Balbao Park, een groot park met veel musea. Echter toen we tickets wilden kopen voor een bezoekje aan het vliegdekschip, kwamen we tot de ontdekking dat mijn creditkaart niet werd aanvaard. Nochtans  had ik er net nog de tickets voor de city tour mee betaald. Ik hoop dat er met mijn kaart geen fraude is gepleegd want ect op kan het geld niet zijn denk ik. Vermits Marleen haar kaart ook al 2 dagen buiten strijd was (limiet overschreden) en we nog 32 dollar cash hadden, zaten we met een serieus probleem. Een bezoekje aan een bank en een geld automaat bracht geen soelaas. Kredietkaart noch Maestro bankkaart werden aanvaard.
Tijd voor een familieraad. We hadden nog ongeveer 20 dollar nodig om te tanken om tot in Los Angeles te geraken. Dus hadden we nog 12 dollar om vandaag te eten (middag en avondmaal). Normaal zou er morgen, 11 augustus, terug geld beschikbaar zijn op de kredietkaart rekening (Marleen had daar gisteren al voor naar de bank gebeld). Zeker waren we echter niet. Karlien en Fiene wilden niet ingaan op het voorstel om wat Acro te doen in het park en zo ons avondmaal te verdienen. Ik had mijn gitaar niet bij. Het was dus honger lijden tot aan het ontbijt morgen en dan hopen dat er morgen terug geld op de rekening zou staan om ons hotel in Los Angeles te betalen.
Dat honger lijden, dat vond ik niet zo erg. We hadden de voorbije dagen al veel te veel gegeten... maar het geeft toch wel een raar gevoel als ge plots in financiŽle onzekerheid, zelfs al weet ge dat het heel tijdelijk is, terechtkomt. De rest van de dag verliep dus in mineur want ge kunt nergens meer binnen. De interessante musea (Natural History, Air&Space, Automotive, Museum of Man enz...) moesten we noodgedwongen aan ons laten voorbij gaan.
Dus terug naar ons hotel en onderweg ťťn (1) pizza kopen om met onze 4en op te eten. En toen... bleek de kredietkaart van Marleen terug te werken. Omdat het in BelgiŽ ondertussen al 11 augustus is? Een opluchting.

Nu zijn we onze koffers aan het inpakken. Al wat de voorbije dagen stilletjes aan los in de auto is komen te liggen moet terug in de koffers voor op het vliegtuig. Morgen avond leveren we normaal gezien de wagen in. Jaja, de vakantie loopt nu echt ten einde. Het is mooi geweest. Morgen nog een dag los Angeles.
Groeten
Bart

PS: Voor Frank en eventueel andere geÔnteresseerden: De vlaggen die buiten hingen zondag, die hangen er elke zondag. Dat is voor de veteranen. San Diego is eigenlijk een Navy stad met vliegdekschepen, duikboten en de hoofdbasis voor de echte Navy Seals.