Very grand this Grand Canyon

Trip End Aug 12, 2010

Flag of United States  , Arizona
Wednesday, August 4, 2010

Fairfield Inn, Williams, Donderdag 5 augustus, 9:00pm

De dag begon goed : mijne wekker loopt een uur te vroeg af, mijn gsm stond nog op Utah uur…

7u15 begint de dag opnieuw, een spannende dag, we hebben nog nooit met een helikopter gevlogen. (uitgezonderd Bart in zijne legertijd)

Eerst gaan inchecken, daar lopen knappe piloten rond, de onze is ne vriendelijke jonge gast die ons probeert gerust te stellen, met de nodige veiligheidsinstructies.

En dan : indrukwekkende beelden, met aangepaste muziek.  Ik relax, ik probeer te relaxen, ik geniet, ik probeer te genieten.  Krijg het toch warm en koud tegelijk.  Vergeet ik die bandjes tegen de misselijkheid toch wel aan te doen zeker! Maar genieten krijgt toch de bovenhand.  Karlien en Fiene zitten vooraan naast de piloot, zij hebben de First class plaatsen. Voortdurend een glimlach op hun gezicht. De grootsheid van Grand Canyon is inderdaad groots! Mooi, mooi, mooi!

Honderden foto's zullen nooit die grootsheid weergeven, maar het geeft je een mooie herinnering.

Na de middag zijn we dan te voet de Grand  Canyon gaan verkennen.  Een wandeling van ongeveer 3u. deed ons opnieuw verwonderend, bewonderend rondkijken. We blijven boven op de rim (boven op de rand van de Canyon), en moeten dus weinig of niet klimmen en/of dalen. Als we op het einde van onze tocht zijn, hebben we geluk.  Enkele dikke regendruppels hadden we al gevoeld, nu kwam er ook donder en bliksem aan te pas. Dan kan je maar best in de bus zitten, en niet moeten zoeken naar een schuilplaats.

Marleen

hilde en mark on

ik heb met plezier jullie verhaal al gelezen!
Ja... voor fiene hopelijk geen slang meer!!
Nog het allerbeste!! geniet maar van de prachtige natuur! Heel mooie foto's!
Bart wanneer slaap jij eigenlijk een volle nacht??

oma en opa on

Zojuist thuis van een 7daagse werkweek in Heuvelsven, gelegen in het Nationaal Park van de Hoge Kempen, het laatste wildpark van Vlaanderen. We stellen vast dat jullie ook in wondermooie omgevingen vertoeven. Leuke commentaren en mooie foto's. Genieten maar verder! Knuffels en zoenen vanuit het thuisfront