Page

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Flag of United States  , Arizona
Tuesday, August 3, 2010

Gepland: We zullen vanavond waarschijnlijk laat aankomen gezien de lange tocht vanuit Moab en de tussenstop in Monument Valley.
Morgen moeten we zeker naar Antilope Canyone waar wondermooie sleufcanyons te zien zijn zeker wanneer de middagzon er pal boven staat (zie foto). Heel mooie foto's kun je dan maken.
Op Lake Powell kun je zomaar een boot huren, vaarbrevet is niet nodig. Maar daar gaan we waarschijnlijk geen tijd voor hebben.
En dan morgen doorrijden naar de echte canyon, de Grand Canyon.

Fairfield Inn, Williams, woensdag 4 augustus, 10:00 pm

Verslag in stukjes geschreven door Fiene, Karlien en Marleen:

Na nog net op tijd gereserveerd te hebben, zijn we vandaag Antilope Canyon gaan bezoeken. Met 12 man, zonder gordel, zaten we achteraan in een pick-up truck op weg naar de Canyon. Onze chauffeur verwittigde ons al voor ons pet goed vast te houden en dat was inderdaad wel nodig. Tegen een hoge snelheid op straat hadden we niet zoveel last van die warmte. Maar we bleven niet zomaar op de openbare weg. Ik verzeker je, met onze auto zouden we er niet veilig geraakt zijn. Een zandweg met diepe putten zorgde er niet alleen voor dat we af en toe op en neer vlogen (wat ik wel leuk vond) maar zorgde er ook voor dat ons gezicht vol zand zat. Hopelijk vliegt onze piloot van de helikoptervlucht morgen iets veiliger dan onze chauffeur reed.

De Antilope Canyon zelf was inderdaad mooi om te zien, we liepen tussen de twee hoge hobbelige muren met sierlijke strepen. De zon maakte de schoonheid compleet.

Maar o zoveel volk! Er was bijna geen doorkomen aan. De gids toonde om de 2 meter de beste plaatsen en richting om foto's te trekken. En dus trokken we om de 2 meter een fotootje en nog eentje om zeker te zijn. 140 foto’s van Antilope Canyon alleen.

Daarna nog even naar Lake Powell gaan kijken. Het Walhalla voor de watersporter. Het meer met ontelbare zijfjorden, heeft zich gevormd na het bouwen van de dam begin jaren ’60. Het water is mooi blauw en zalig van temperatuur. Na wat zoeken hebben we ons privé strandje gevonden en een verfrissende duik genomen. Als we binnen 10 jaar of zo terugkomen, huren we een boot voor een week, moet zaalig zijn…

Dan op weg naar dé Grand Canyon. We rijden het park binnen langs de oostkant. En ja, het is heel indrukwekkend mooi! En… ik (Marleen) heb een poema de straat zien overlopen! Regelmatig zijn er waarschuwingsborden voor allerlei dieren die de weg zouden kunnen overlopen, wij dachten dat dit meer ’s nachts zou gebeuren als er minder volk op de baan is. Niks is dus minder waar! We hebben ook al 2 dode herten langs de weg zien liggen. Ik zou niet graag aan het stuur zitten als er zo’n beest tegen onze auto loopt….

Om 20u komen we aan in ons hotel.  Nog snel een restaurantje gaan zoeken op 'de route 66’.

Jawel, in het gezellige café Route 66 zijn we een familie BBQ gaan eten en peuzelde we onze ribben (ze waren GROOOT!) op bij live-muziek.

Daarna zijn we nog even naar de sterren gaan kijken na lang te zoeken naar een donker, goed plaatsje. En het waren er veel! Zo veel dat we bijna geen sterrenbeelden konden vinden. Maar Fiene en ik een beetje (Karlien) voelde ons niet 100% op ons gemak in die donkere en met die ratelslangen en poema’s in de buurt J.

Mama en Papa on

Prachtige foto's ,dat jullie genieten geloven wij vast, een reis om nooit te vergeten.
Wij kijken er naar uit om een volledige uitleg te krijgen wanneer jullie thuis zijn
Veel liefs van ons beiden.