Arches National Park

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Flag of United States  , Utah
Monday, August 2, 2010

Gepland: heel weinig want geen tijd. Erg hé.We moeten nl vandaag weer ver rijden (272 mijl= 440 km, 5uur rijden) naar Page, Lake Powell. En we moeten zeker een tussenstop doen in Monument valley, waar al die westerns zijn opgenomen.
Spijtig want Arches NP, op het Colorado plateau, is ook de moeite met zijn wereldberoemde verzameling zalmkleurige bogen, ribbels, pieken, spitsen en balancerende rotsen.
Rap even kijken, fotootje nemen en wegwezen vrees ik.

Gisteren avond een collega van GM tegengekomen in Moab. Dat moet toch weer lukken hé. Voor de collega's: Het was Guy Crikemans met echtgenote.

Vandaag een vermoeiende dag voor de chauffeurs. 3 natuurparken bezocht en meer dan 500 km gereden. Van efficiëntie gesproken! Dat wil natuurlijk zeggen dat we van elk park maar een klein stukje hebben gezien.

1)      Canyonlands N.P. : Wat mij betreft het mooiste van de 3 van vandaag. Maar 2 viewpoints gezien. Maar wel de moeite, zie foto's.

2)      Arches N.P. : Het is al warm nu, we rijden met de wagen naar enkele arches en maken een korte wandeling naar de bogen.

3)      Monument Valley N.P. : Het land van de Navajo’s. We moeten over een zeer hobbelige zandweg door het park. Hier hadden we echt wel een dikke 4X4 kunnen gebruiken. Omdat er heel veel volk is, het licht niet goed is, we vrezen voor een naderend onweer dat de wegen totaal onberijdbaar zou maken en we nog ver naar Page moeten, doen we ook hier maar een klein stukje van het park. We kopen ook enkele mooie spulletjes van de plaatselijke indianen.

Onderweg naar Page komen we eindelijk in een van de onweeders terecht die de horizon al dagen teisteren. Zo wordt ineens het Monument Valley stof van de wagen gespoeld en moeten we ook enkele overgestroomde wegen kruisen. Riolering kennen ze hier niet op den buiten.

We zitten dus nu in Arizona, de 4de staat die we aandoen. En we hebben terug een uur gewonnen. Morgen dus een uur langer slapen! Waarom dat is, is mij niet duidelijk want Arizona ligt pal onder Utah, waar we van komen. Om de een of ander reden (dat moet ik eens uitzoeken) neemt Arizona de tijd van California over.

Groetjes

Bart

(Typiste Fiene)

Aanvulling bij de 'restuarant-foto' : papa : "we gaan toch niet mexicaans eten in Amerika? In Amerika moet ge amerikaans eten, zoals ne pizza bv...."
groetjes
Marleen

Hans on

Emma is helemaal onder de indruk van het slangenavontuur!! Ze kan al dagen geen oog meer dicht doen, ze denkt dat er zo'n slang onder haar bed ligt!!! Dus gelieve deze gruwelijke verhalen niet meer te publiceren aub!!!.................
Grapje hé! Emma zei wel dat het spannend moet zijn geweest! Jullie gaan ons waarschijnlijk niet meer horen(lezen) want ook wij vertrekken naar woeste gebieden met gevaarlijke slangen en spinnen! Kolkende rivieren met dikke vissen en tropische temperaturen! Met andere woorden wij vertrekken naar het zuiden van Frankrijk. (Ok, ok, bovenstaande is iets overdreven ik weet het).
Have vooral nog veel FUN en tot weerziens!
Groeten van de leukste familie Hans, Mady, Emma en Ward!!!
XXXXXX