Colorado river Westwater Canyon Rafting trip dag 1

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Aug 12, 2010

Flag of United States  , Colorado
Saturday, July 31, 2010

Gepland: Vandaag een lange rit van Bryce naar Grand Junction. Morgen komen ze ons om 8uur oppikken aan het hotel voor een 2-daagse rafting trip op de Colorado River, in de Westwater Canyon. De Ardèche maar dan nog grootser en mooier.
We zullen overnachten op het strand, in 2-persoons tentjes. Het belooft!
We nemen onze laptop niet mee, dus update zal binnen enkele dagen gebeuren.

Grand Vista Hotel, 6:30pm, Grand Junction
We hebben er een lange tocht van zo'n 500km opzitten van Bryce Canyon tot Grand Vista. We zitten nu eventjes in Colorado, net over de grens met Utah.  Opnieuw 100den km's in niemandsland gereden met enkel af en toe een piepklein stadje onderweg. Het was zelfs even spannend want we dreigden zonder benzine te vallen. Ik weet nu hoeveel gallon er in onze tank gaat. Ik denk dat we nog een half litertje over hadden aan het pompstation. Dat was even zweten.
Het decor onderweg was weer grandioos. Dit is toch wel een ongelooflijk land. De natuur laat er nog zijn oervormen zien. We zitten terug in meer desolaat woestijn gebied en ook terug aan 35°C. Onderweg een viewpoint tegengekomen waar geologen duimen en vingers van zullen aflikken. Verschillende aardlagen uit verschillende periodes (mesozoïcum, Jura, Krijt) zijn hier zichtbaar.
De nodige fotootjes getrokken en een filmpje gemaakt.
We zitten nu een een groot luxe hotel met zwembad en gaan het even rustig aan doen. Morgen vroeg komen ze ons om 8uur oppikken en gaan we dus een 2-daagse riviertocht doen op de Colorado River.
Tot binnen enkele dagen in Moab of Page.
Groeten
Bart

Christiane on

toch wel een wonderbaar land,zo prachtig
groetjes
Christiane