Fra oyhopping til luksusliv

Trip Start Jan 02, 2010
Trip End Jul 02, 2010

Flag of Indonesia  ,
Sunday, February 7, 2010

Etter Railey dro vi til Koh Samui sammen med Eirin og Karen. Fra et shabby hotell paa Railey var det en befrielse aa komme til et hotell med vask paa badet og air condition. Dagen etter moette vi Lina og Magnus, veldi kjekt!! Sammen dro vi ut paa et gigantisk utested der vi festet med gutta i Aqua. Da vi kom tilbake til hotellrommet oppdaget vi til vaar store skrekk en stor gekko paa veggen. Vi provde aa kvitte oss med den, men den var for kjapp. Heldigvis var den snill og lot oss vaere i fred. Resten av tiden paa Koh Samui tilbragte vi paa stranden og jobbet med tanen.

Turen gikk deretter videre til Koh Tao, en liten oy litt lenger nord. Etter anbefaling fra Tone og Maria tok vi inn paa Wind Beach Resort nede ved stranden. Det var litt krisemaksimering da vi kom og ikke kunne se noen strand. Heldigvis kunne de lokale berolige oss med at det skyldtes springflo siden det var fullmane. Apropos fullmane, vi matte faa med oss den store fullmanefesten paa Koh Phan gan! Vi tok partybaaten ut til oya som moette oss med et kraftig regnvaer og strombrudd. Regnet stoppet etter hvert, strommen kom tilbake og festen kunne begynne. Lina og Magnus kom og joinet oss, i tillegg moette vi noen gutter fra NHH. Ingen fest uten buckets, i tillegg malte vi oss groenne, lilla og blaa av selvlysende ansiktsmaling. Vi vorset med en stor gjeng nordmenn og australiere foer vi festet hele natten paa stranden. Kl 07.30 dagen etter tok vi baaten tilbake til Koh Tao, troette og slitne etter en lang og artig natt.
Vi hadde noen dager til paa Koh Tao foer vi tok farvel med Eirin og Karen. Det har vaert kjempekjekt aa reise sammen, god tur videre jenter!

For aa komme oss til Kuala Lumpur i Malaysia, bestemte vi oss for aa ta det billigste (og lengste) alternativet. Det inkluderte en nattferge som saa ut som et slaveskip. Vi laa som sild i toenne hvor Kristine havnet ved siden av en chilener. Han ville helst prate hele natten og var dypt fascinert over silkelakenposene vaere som han trodde vi hadde sydd selv. Troette gikk turen videre med buss hele neste dag, og vi var framme i Kuala Lumpur kl 02 etter 30 timers reising. Lykken var stor da vi kom til hotellet som viste seg aa vaere et luksushotell, en skikkelig upgrade fra Yaya Resort. Frokosten paa hotellet var fantastisk med alt man kan tenke seg. Endelig fikk vi ordentlig kaffe og croisanter, nam!

Dagen i Kuala Lumpur brukte vi godt. Vi dro til Petronas Twin Towers som inneholdt et svaert luksuskjoepesenter med alle merkebutikker du kan tenke deg. Vi foelte vi kom til en ny verden, vi likte det vi saa, men kanskje ikke prislappene...Etter en bedre lunsj dro vi videre til det nye, store kjoepesenteret Pavillion. Det var gigantisk og flott med baade merke- og kjedebutikker som Top Shop, Forever 21, Mango og Zara. Vi shoppet mye nytt begge to som foerte til at vi fikk overvekt paa flyet til Bali. Etter to netter i Kuala Lumpur, var vi klare for strandliv igjen og satte oss paa flyet med retning Bali.