Castro, Haight-Ashbury, Twin Peaks...

Trip Start Oct 24, 2012
Trip End Nov 18, 2012

, Californien,
Wednesday, November 14, 2012

I dag ville vi udnytte sidste hele dag med bil og derfor kørte vi ud til nogle af de lidt mere afsidesliggende kvarterer i San Francisco. Castro er kendt for at være tilholdssted for homoseksuelle - og kendes på det flotte regnbuefarvede flag. Et hyggeligt, åbent miljø hvor alle slags mennesker er velkomne. Sporvogne i alle afskygninger og eldrevne busser drønede om ørerne på os.
Vi fandt endnu en gang en Subway og købte en dele-sandwich (de er STORE herovre..) og kørte op til Twin Peaks, hvorfra der er et fantastisk udsyn over hele byen - især i dag hvor vi igen var velsignet med fantastisk vejr! Amerikanerne er utroligt hjælpsomme og tager nærmest kameraet ud af hånden på os - for at fotografere os begge på een gang ;) dejligt!
Haight-Ashbury er det oprindelige hippiekvarter som vist bedst kan sammenlignes med Christiania - de fleste af dem vi passerede havde i hvert fald et underligt fjernt blik i øjnene og deres tobak lugtede mistænkeligt anderledes.. Spøjse butikker med vandpiber og 60'er mode, cafeer med suspekt klientel og menukort, gademusikanter og tiggere på hvert hjørne.