Lang flyvetur - Endelig fremme i San Francisco

Trip Start May 11, 2009
Trip End May 22, 2009

Monday, May 11, 2009

Så følger her info om afrejsen….

Dagen startede med en skøn morgenbuffet på Hotel Hilton ved Københavns lufhavn.

Vi valgte at overnatte netop der for at slippe for stress og jag inden tjek ind i Terminal 3.

Security i CPH gik meget smertefrit og efter kun 3 minutter var vi i transithallen. Der blev shoppet en smule – bl.a. til Gabby og hendes børn som vi skal mødes med i Los Angeles senere på turen.

1 Time og 20 minutters flyvetur og så var vi i Frankfurt – DAMN det er en kæmpe lufthavn.

Vi mødte et par fra Herning der også skulle til Californien på "roadtrip" og efter kilometervis af rullebånd, trapper og diverse elevatorer kom vi frem til Gate A60 i den modsattte ende af Frankfurt lufthavn….

Her nød vi sammen med parret en skøn kold Hefe Franziskaner Weissbeer…. Skønt !!!!!

Flyet (UA 927) afgik til tiden og vi havde fået pladser på monkey class, dog med lidt bedre benplads end normalt da vi ikke havde nogen siddende foran os….

Flymaden var bestemt ikke noget at skrive om her – og dog – Kristian fik ærgeligt nok en vegatarret | Pasta med spinat – Puhaaaaa. Anita smæskede sig i en lille kyllingeret….

11 Timer senere landede vi i San Francisco International Airport. Godt trætte – Meget søvn siddende i en flyver får man jo ikke.

Afsted mod Immigrations check…. Intet problem skulle vi mene, Visa Waiver Programmet var jo lavet hjemmefra med sikret indrejsetilladelse, men der tog vi fejl.

Stående i lange køer med hundredevis af asiatere med ansigtsmasker som var de landet i Mexico City, ventede vi i over 1 time på at det blev vores tur…. Og blev forbavsede da The American Officer  i immigrationen sendte os tilbage i køen for at udfylde  et visum manuelt selvom vi havde klaret det hele online… Sådan et lortesystem – Det virker jo ikke…. Nå men pyt med det….

Da vi endelig kom igennem immigrationen efter fingre aftryk af alle 10 fingre (Ja det kræves nu) var vores baggage ikke på båndet.  | Heldigvis spottede Anita hurtigt at en lufhavnsansat var i færd med at køre de resterende kufferter væk fra området… Vi fik fat i dem og kom da også smertefrit igennem tolden.

Yahoooo – Endelig ude af lufthavnen. Nu skulle der bare prajes en taxi – og det gik også nemt. 20 minutter senere ankom vi til Hotel King George på Mason Street i San Francisco. Klokken er nu 21.30 om aftenen og lyset i San Franciscos skyline er et smukt syn.

Vi fik et lille værelse og efter et hurtigt toiletbesøg gik vi en tur ud i “Friscos” gader  for at få den første Burger the american style…. Godt trætte er vi nu kl. 23.00 på hotellet og håber på en god nattesøvn på 9. etage for rigtig mange gode oplevelser i “Frisco” imorgen. Mon ikke vi starter med at tage en “Cab” ned til Fishermans Wharf og Pier 39…. Alcatraz, Golden Gate Bridge m.m. venter også  )))))

Godnat fra

Anita & Kristian

Kl. 23:20 (Vi er 9 timer bagud i forhold til i Danmark)

P.S: Cherry Coke er den bedste Cola man kan få !  ))))