Lørdag i Fort Myers – TOTALLY RELAXING !

Trip Start Feb 03, 2011
Trip End Feb 21, 2011

Flag of United States  , Florida
Saturday, February 19, 2011

19/2 2011 – Total afslapning og lidt shopping.

Når man kigger 14 dage tilbage har vi oplevet en masse – og man kan aldrig forstå hvor tiden blev af og hvor hurtigt ferietiden går. Siden d. 3 februar har vi været i Miami, Fort Lauderdale, på krydstogt i Caribien med stop 4 steder, Fort Myers, Orlando og Everglades.

Det har været en rejse, et eventyr og en masse gode oplevelser i et skønt klima og med masser af solrige timer fra den blå himmel. Men nu er det desværre ved at være slut for denne omgang.

Dagen i dag har ingen hastværk – Vi har sovet længe uden vækkeur, og har slappet af på terrassen.

Fra terrassen skulle der også følges med i den vigtige basketballkamp imellem Hørsholm 79'ers og Team FOG Næstved. Kampen om 3. Pladsen i Canal Digital Ligaen.

Den blev fulgt via LIVE-STATS på canaldigitalligaen.dk og det var spændende. Mest af alt fordi Næstved var bagud hele kampen indtil 14 sek. Før tid :o) Godt comeback !

Men som det gælder i boldsport – så behøver man jo kun at føre en gang i kampen - til sidst ;o)

Håneretten blev vores – Per og Marianne troede dog på Hørsholm sejr – men det er vel meget naturligt når man nu er derfra ;o)

Kristian fejrede sejren med en tur i Poolen som her til formiddag er blevet renset og ordnet.

Den sidste shopping tur blev også klaret idag i Edison Mall ca. 24 km. fra Fort Myers Beach og vores hus. Her blev der bl.a. besøgt Macy's som har store afdelinger med tøj, ure, solbriller og parfume m.m.
Her til aften er kufferterne på værelserne ved at blive pakket – det bliver spændende at se om nogle har overvægt ved indtjekning i Fort Myers International Airport i morgen. Vores rute er planlagt til:

Fort Myers – Atlanta

Atlanta – Paris

Paris – København

Bare der ikke er overbooket igen på flyene så vi skal jagte boarding passes i lufthavnene. Vi håber også på at der ikke er så mange med flyet fra Atlanta til Paris, så vi får mulighed (som på rejsen herover) for at få en soveplads på 3-4 sæder i midten af flyet. Men nu skal vi jo flyve retur en søndag – så der er nok desværre stor risiko for at flyet er godt fyldt op.

Vi vil i hvert fald gerne hjemad nu – trods et meget koldere vejr hjemme ;o)

Sidste aften i Florida stod på fælles middag på Sanibel Island. Kristian var chauffør og alle glædede sig til store bøffer (American Style) – Og det blev det også til. Hele middagen forløb perfekt – fantastisk middag med råvarer der var tip-top ! Desværre kunne de ikke finde ud af at lave vores regninger rigtigt. Til sidst var de 3 mand om opgaven, og vi var trætte og sure.

Sådan undgår man at få gode drikkepenge ;o)

Tilbage i huset er det tid for næstsidste blogindlæg.

I skær af fuldmånen, mørket der har omfanget Fort Myers og cikadernes sang over kanalområdet sidder jeg (Kristian) og nyder kaffen og en kold Pepsi Wild Cherry, imens dagen bliver spolet tilbage. Det er dejligt at koble af i en times tid alene, mens de øvrige i huset er gået til ro…… Hopper kun let i stolen i takt til naboens hund der gør ;o)

Godnat herfra – Vækkeuret ringer kl. 07:00, så vi har god tid til at får pakket færdigt og komme afsted mod lufthavnen (ca. 20 min. kørsel). Dér skal vi aflevere Buick’en og Cadillac’en hos Hertz, og derefter lette med Delta Airlines kl. 13:35.

Good Night Denmark - Whereever you are. !

Anita & Kristian

Per Jensen on

Super læsning om jer dejlige tur. Håber hjemrejsen gik godt, tak for alle de foto / video. Konen siger jeg vil også på sådan en tur, ses