Fort Myers - Sightseeing

Trip End Feb 21, 2011

Flag of United States  , Florida
Thursday, February 17, 2011

17/2 2011 – Skøn frokost, Edison, Ford, Walmart og en tur til Australien

Det blev en dejlig morgen med god tid til at få gnedet søvnen ud af øjekrogene. Vi stod ikke op før kl. 09:00 – ahhhhhhh !

Gårsdagens fisketur og den lange tur til Orlando dagen før havde tæret på kræfterne.

Vi nød formiddagen, solen og hinandens selskab på terrassen. Per og Kristian kørte dog en tur i Kakkerlakken til Publix (Det lokale supermarked), for at købe de manglende ingredienser til dagens frokost, som Per tilberedte i køkkenet i huset.

Se Videoen – Det er synd at optagelserne ikke er i 4D, så man også kan dufte og smage hvor god frokosten blev ;o)

Per tilberedte gårsdagens fiskefileter med Lime, Karry, Salt & Peber – tilsat lidt dejlige store rejer. Hertil en salat og lune flutes. Dejlig mad.

Efter frokosten tog Kate, Preben, Anita og Kristian en tur til Edison & Ford's Winter Estates i Fort Myers by.

Edison (Opfinderen af bl.a. glødepæren) havde gigt og blev anbefalet af sin læge at tilbringe sine vintre i Florida pga. Varmen. Han fik bygget sig et stort dejligt hus og fik som nabo Henry Ford (efternavnet siger nok det hele) – De to blev rigtig gode venner og udviklede en del sammen i de sene år.

Ved deres huse er der også et stort museum med ting fra dengang. Også film vises her om nogle mænd, som var på forkant med mange ting længe før alle andre.

Vi hyggede os i det gode vejr i området – en is blev det også til ;o)

Efter besøget på museet og Edison's og Ford’s huse tog vi bilen videre til Wal-Mart. Der skulle handles lidt. Bl.a. lidt Jack Daniels BBQ sauce til fremtidige grill-projekter på Weberen hjemme i Danmark. I Wal-Mart var det muligt at shoppe alt fra affaldsstativer til mælk. Helt vildt at de endda havde egen våbenafdeling - Eneste krav var ID der kunne vise at man var gammel nok til at købe skydevåben - CRAZY !

Godt sultne efter en lang men god eftermiddag med fokus på at blive lidt "klogere” kørte vi til Cape Coral for at nyde aftensmaden på den australske restaurant OUTBACK Steakhouse.

Hold da k… hvor var det god mad. BBQ Ribs og Rib Eyes på 13 oz var en fryd for både øjne, næse og mund :o)

Og ikke mindst forretten – Et HELT stegt løg ! FANTASTICO !

Mætte og trætte efter nogle U-Turns nåede vi tilbage til huset i Fort Meyers Beach. Her hyggede vi os alle 6 på terrassen i stearinlysets skær med god historier, pjank og pjat !

Godnat herfra og godmorgen til jer derhjemme.

Kommentarer til indlæg, videoer og fotos er MEGET velkomne :o)

Kærlige hilsner

Anita & Kristian