Fort Meyers Beach – Gone Fishing

Trip Start Feb 03, 2011
Trip End Feb 21, 2011

Flag of United States  , Florida
Wednesday, February 16, 2011

16/2 2011 – Fort Myers Beach, Drengene på fisketur.

I dag har pigerne haft "fridag” – Per, Preben og Kristian var på fisketur med Capt. Tony's Fishing Adventures :o)

Vi stod tidligt op – fra kl. 06:00 (Gaaaaaab) Det var hårdt efter den lange tur i Orlando og de mange Miles på US Highways i går. Vi skulle mødes ved båden kl. 07:30 med afgang mod Den Mexicanske Golf kl. 08:00. Både Kaptajn, båd, stænger og madding var klar, og pelikaner på kajen var klar til at sende os afsted.

Turen varede fra kl. 08:00 – 17:00 – En heldagstur.

Vi tilmeldte os alle i ”The Fishing Pool” - 2$ pr. Person blev betalt og med 45 mand M/K ombord, var puljen for fisk med største vægt (hajer, groupers og squids/octopussys undtaget) nået op på 90$. Med de odds satte vi alle 3 gang i konkurrencen og dagens fangster.

Vi sejlede i ca. 2.5 time før vi nåede vores første fiskested. Kristian fik hurtigt bid trods hans spæde fiskeerfaring. 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 fisk blev hevet ombord før Preben og Per fangede deres fisk som var en ”keeper”. Per og Preben fangede indtil da nogle røde grimmerter som man ikke måtte indfange i nuværende sæson.

De kom dog efter det, og den ene fisk efter den anden blev hevet indenbords.

Der blev ud over spisefisk også fanget en enkelt Barracuda, en stor rød blæksprutte med mange arme og Kristian fik en kuglefisk på krogen. Kuglefisken var sjov – Den pustede sig op og fik en fremvisning rundt på skibet til de øvrige fiskere.

Kaptajnen gjorde flere stop i løbet af eftermiddagen, og der blev fisket mange fisk.

De 2 hjælpere Cody & Guy hjalp flere af os igennem dagen og sørgede for madding, filettering af fangsten og en kold Bud Light m.m.

Tilbage på kajen i Fort Meyers fodrede Per og Preben pelikaner med de fisk der ikke blev filetteret ombord på skibet – det morede vi os alle meget over ;o)

Pelinkaner er der ekstremt mange af i området – En sjov fugl som flyver flot, men som også er meget klodset.

Efter turen skyndte de 3 fishermen sig tilbage til huset – De var alle bange for at Credit Cards havde været rødglødende hele dagen når nu de var ude af syne. Det var dog ikke tilfældet – der var blevet slappet af i huset det meste af dagen. Der blev slikket sol og en tur i husets swimmingpool var det også blevet til.

Tror pigerne nød lidt fred og ro, uden mænderne til at drille og genere deres ferieafslapning.

Der er ikke lagt de store planer for morgendagen, foruden frokost bestående af de fisk der blev fanget i Den Mexicanske Golf i dag.

Men vi får se – måske lader vi os friste af en køretur ud i det blå. Sanibel – Bounty ø, Edison & Ford’s Winter Estates eller strandtur. Mulighederne er mange – vi tager det som det kommer.

Woooo hoooo – we still got vacation !

Anita & Kristian

Mogens Maymann on

Hold kæft det ser lækkert ud der kunne jeg godt bo i en længere periode