Orlando – Universal Studios med (h)vin ad li

Trip End Feb 21, 2011

Flag of United States  , Florida
Tuesday, February 15, 2011

15/2 2011 – Orlando – Universal Studios

Mile efter Mile (udtales på engelsk) gik turen afsted mod Orlando her til morgen kl. 07:00 – Destinationen var Universal Studios for Kate, Preben, Anita og Kristian.

Vores Buick Enclave blev tanket op – klar til de 335 km fra Fort Myers til Orlando…. 3.09$ pr. Gallon. = 4,08 DKK pr. Liter. Og så klager Amerikanerne over høje benzinpriser. Tsk tsk.

Så gør det ikke så meget at Buick'en har en stor motor og en stor snabel nede i benzintanken.

Morgenmaden blev indtaget på en Highway Diner som hed Bob Evans, og det var super godt.

Efter at have kørt forkert en enkelt gang i Sunpass lane på motorvejen og 100 dollaser fattigere (BØDE) ankom vi til parkeringshuset hos Universal Studios. Parkerede nemt ved KING KONG 408 rækken (Det er vigtigt at notere sig præcis hvor man holder – når man skal hjem er der tusinder af biler alle vegne) lige ved rullefortovene til Universal’s CityWalk.

Vi startede i "filmbyen” – og naturligvis uden at stå i kø ;o) Vi havde betalt lidt ekstra for at få Express Access foran alle de alm. køer til forlystelserne, shows og biograferne. Godt givet ud synes vi da vi ikke havde mere end 6 timer i de 2 parker i alt.

Vejret var fantastisk godt med omkring 23 grader i skyggen, og der var et tilpas antal besøgende i parkerne. Begge dele var bestemt med til at gøre besøget hos Universal ekstra god.

Vi fik oplevet, Terminator 2 i 4D, Shrek 4D, E.T. Adventure, Simpsons The Ride (Back To The Future forlystelsen er lavet om til Simpsons), Revenge Of The Mummy m.fl., og så fik vi hilst på Bart Simpson.

Det er helt fantastisk så mange special effects der kan samles på et sted. Det virker helt overdrevent vildt magnifique ekstra godt alt sammen.

I Island of Adventure Parken (Universals 2. Park ved siden af) har man opbygget en Harry Potter verden med Hogwarths i stor str., flere forlystelser og mange souvenirsshops tilhørende – bl.a. kunne man købe en tro kopi af Harry Potters og andres tryllestav.

Vi nåede desværre ikke andet end at se Harry Potter universet udefra.

Kristian havde siden rejsen blev bestilt talt meget om Popeye vandrutschebanen – Den var LUKKET :o((((((( Stor skuffelse at der skulle renoveres netop på den i den periode vi besøgte Universal.

Anita og Preben tog dog en af de mere voldsomme rutschebaner – THE INCREDIBLE HULK med utallige sving, twists og loops – Ikke noget for Kate & Kristian som pænt ventede.

Men nu havde vi også fået masser af (h)vin ad libitum fra Kate i forlystelserne såsom Spiderman og Jurassic Park. Hvis ikke man synes forlystelsen i sig selv er sjov – så bliver det med garanti sjovt når Kate hviner og griner MEGET højlydt ;o)

Der blev handlet lidt småting og så nærmede klokken sig 18:00 hvor parkerne lukkede. Det blev tid til middag på verdens største Hard Rock Café. Pulled Pork og SpareRibs – Det skulle vi ha´….

Kl. Ca. 20:00 begyndte køreturen hjemad mod huset på Fort Meyers Beach – En køretur på ca. 3 timer.

I morgen starter dagen tidligt igen – Per, Preben og Kristian skal på Deep Sea Fishing tour i den Mexicanske Golf ud for Fort Myers kl. 08:00. Mødetidspunkt ved båden kl. 07:30 – så vi skal afsted fra huset kl. 07:15…. DVS…. (gaaaab) Vi skal altså op kl. 06:15 eller der omkring :oS

Fortsatte gode feriehilsner fra

Anita & Kristian

Peter on

Hey Kristian og Anita - nyder fortsat Jeres rejse beskrivelser - det er sgu hygge hver morgen i det meget kolde nord ... Nyd livet :-)

Josephine Liljegren on

Så er mormor også blevet opdateret på det hele, og vi nyder at følge med. :-)
Men vi kunne dog godt tænke os, at se et billede af jeres hus. Det ser ellers ud til, at i har det godt allesammen. Og det har vi også.
Vi savner jer, og glæder os til at se jer igen, og hører mere om turen.
Knus os i Vordingborg.

Mogens Maymann on

Jeg vidste der altid har været lidt skuespillere i jer fra den billige ende af storstrømsparken.